kan een laptop werken zonder hard drive?

ik heb een Acer Aspire 5742(g). er zit geen hard drive in en wanneer wij hem aansluiten op het stopcontact en aan proberen te drukken, zien we het aan/uit knop even blauw worden en gaat de laptop vervolgens niet aan. wij zien wel een oranje lichtje branden van de batterij die dan oplaadt.

zou hij aan moeten kunnen zonder een hard drive?

moet de batterij opgeladen worden voor een tijd? of zou hij meteen aan moeten kunnen met een lege batterij maar wel de adapter in de stopcontact en aangesloten op de laptop.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Zonder harde schijf kun je geen Windows opstarten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik vraag mij af of ik dus in de BIOS setup kan komen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een laptop hoort wel gewoon aan te gaan zonder HDD en dan een foutmelding te geven. Iets als:
no bootable drive found,
Thecis
6 jaar geleden
@Ritsuka
Er zijn ook andere besturingssystemen die je kan draaien. En ook het opstarten zonder hard disk is mogelijik, als je OS ergens anders op staat (CD of USB stick). Vroeger, voor windows 95, draaide de meeste mensen DOS. Dat kan nog steeds als je dat wil.

Antwoorden (1)

Een laptop kan werken zonder HDD. Dan moet je wel een LinuxliveCD hebben of een ander medium met een besturingssysteem erop. Aangenomen dat dat niet het geval is kan je niet zomaar een laptop starten zonder een HDD, waarop anders moet het besturingssysteem staan?

Het leken antwoord is dus nee. Waarom zit er geen HDD in?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou als ik het niet verkeerd dacht, kan je bij een computer wel de computer aan doen zonder harde schijf, en dan krijg je de BIOS setup toch? krijg je dat niet bij een laptop?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Moet je wel de knop indrukken die naar het BIOS leidt, F2 of Esc of Del, maar daar heb je bijzonder weinig aan. Behalve als je aan wil geven welk station je als opstartstation wil gebruiken en dat bijvoorbeerld een CD is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat begrijp ik maar wanneer ik de aan/uit knop indruk zie ik het lampje van het knopje even blauw worden en ik hoor volgens mij ook de ventilator even draaien voor een seconde en dan stopt het. kan het zijn dat de batterij wat meer opgeladen moet worden? heel misschien weet jij iets anders?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft weinig met de batterij te maken als er stroom op staat. Je zou ook de batterij er geheel uit kunnen halen en dan moet hij het ook doen (wel met stekker erin natuurlijk).