Is het mogelijk om wifi te gebruiken zonder internetkabel?

Ik heb hier een huisje midden in het bos waarbij ik (nog) geen wifi heb het enige probleem: het bereik is slecht en er is geen internet of glasvezel aansluiting.
Is het toch mogelijk hier wifi aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is wat vreemd om over Wi-Fi te spreken in deze. Je wilt eigenlijk een internetverbinding. Zodra je een internetverbinding hebt kan je gebruik maken van die verbinding via een netwerkkabel of via Wi-Fi.
dudemeister
6 jaar geleden
googel eens op Mifi router - kastje waar je een data card inzet - daarna kan je, en anderen ook, erop inloggen middels wifi.
Zo'n Mifi - mits de juiste- werkt ook in het buitenland, koop dan een kaartje van dat land en creeër je eigen wifinetwerk, beveiligd en al. Heb je een smart foon dat kun je ook een Hotspot aanmaken daarmee , daarop kunnen anderen ook weer inloggen, deze data gaat dan wel uiteraard van jouw dataabonnment af, let dus op

Antwoorden (2)

Ja, bijvoorbeeld met een 4g-abonnement voor buitengebied of satellietinternet.

https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
http://www.tweeweginternet.nl/index.php/satelliet-internet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoever is het huisje? Je kan eventueel gebruik maken van homeplugs (werken overigens uit eigen ervaring niet al te best) maar wel als oplossing voor wifi in het huisje. Als het niet heel ver is kun je ook eventueel een accespoint neerzetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je snapt het probleem blijkbaar niet. Homeplugs en Wifi zijn pas een oplossing ALS je al internet hebt in je huis (bijvoorbeeld via kabel, DSL of glas) dat heeft de vrager niet. Die wil dus een draadloze binnenkomst (bijv: satelliet, 4g/Wimax).