Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Product verkopen aan een bedrijf, mag dat?

Ik heb student media vormgever en heb een aantal grafische ontwerpen gemaakt en die wil ik graag verkopen aan een aantal winkels(1 winkel gebruikt ze al, zijn kennisen). Mijn vraag is kan ik zonder Kvk of dergelijke 100% legaal een product verkopen aan een bedrijf/winkel. Of moet ik dan belasting betalen of dergelijke?

Toegevoegd na 44 seconden:
*heb=ben ;)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
476

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je stelt twee vragen, met twee antwoorden.
1. Als je dit eenmalig verkoopt, heb je geen KvK nummer nodig. KvK inschrijving is vereist bij structurele activiteiten (en is dan ook handig omdat je oa. BTW kunt verrekenen).
2. Je moet (afhankelijk van je overige inkomsten) sowieso belasting betalen (als 'inkomsten overige werkzaamheden'), dat heeft niets te maken met wel/niet KvK.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke, bedankt voor je reactie. Maar stel ik verkoop de 'producten' aan een dtuk of 4 winkels, waar in totaal toch een redelijk vedrag verdien. Dan zou kvk verplicht worden?
tinus1969
6 jaar geleden
@Mzzz, de grens tussne wel/niet is lastig. Als je het aan 4 winkels verkoopt, over langere tijd, dan is er natuurlijk ook een kans dat het daarna aan winkel 5, 6 en 7 gaat verkopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding