InformatieVoorziening.

Toegevoegd na 1 minuut:
De informatievoorziening van een organisatie is het geheel van mensen, middelen en maatregelen, gericht op de informatiebehoefte van die organisatie. De informatiebehoefte van een organisatie kan drieledig worden ingedeeld:
- Operationele informatie, voor het verrichten van de feitelijke handelingen en het beheersen van de bedrijfsprocessen;
- Besturingsinformatie, voor de besturing van de organisatie;
- Verantwoordingsinformatie, informatie over verrichting en besturing.
Bij informatievoorziening staat de mens centraal. Informatie begint bij de menselijke behoefte om iets te willen weten.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank!