hallo, mijn pc wilt niet meer goed door opstarten hij krijgt gwn stroom maar ik heb geen beeld en hij geeft geen piepje. wat kan ik het beste nu doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet wat meer vertellen, deed hij het gisteren nog...? heb je er een fles cola in leeggegoten... dat soort details, hoe weet je dat er stroom op staat? i.e. zie je lampjes branden? Zit er een schakelaar bij de voeding die per ongeluk is omgezet? Hoor je ventilatoren draaien... Als die PC belangrijk voor je is dan moet er ook meer moeite voor doen om je probleem beantwoord te zien, want zo over de schutting flikkeren is te kort door de bocht... I will see this through the fingers omdat het je eerste vraag is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is nogal logisch dat er niks raars mee is gebeurd neem ik aan maar oke.
De pc heeft een paar dagen stil gestaan zonder te draaien. Maar het lijkt me niet dat hierdoor iets kapot zou gaan. Ik hoor de ventilatoren draaien en alle lampjes branden. Ik hoor alleen de piep niet waarnaar hij normaal gesproken opstart en daarnaast heb ik totaal geen beeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk is de processor defect of veroorzaakt deze een defect op het mobo. Of de voeding schakelt zichzelf preventief uit omdat er een fout in de schakeling zit(denk aan kortsluiting) Belangrijke lead is dat je geen post-piep hoort, wat vaak processor gerelateerd is, bij geheugen problemen kan vaak wel doorgestart worden en wordt tijdens de POST een aantal piepjes gegeven ten teken dat er iets mis is.... Als de POST niet afgemaakt kan worden dan duidt dat op iets ernstigs. Ik schets hier twee scenarios met een hoop oorzaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al geprobeerd met een ander beeldscherm en/of andere beeldschermkabel c.q. weet je zeker dat het netsnoer van het beeldscherm nog goed is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"weet je zeker dat het netsnoer van het beeldscherm nog goed is?"

"Ik hoor de ventilatoren draaien en alle lampjes branden"

Antwoorden (1)

1. Trek je RAM STICKJES ERUIT en Stop ze weer (eventueel in een ander slot ) in.

2. Probeer je Onboard Videokaart (indien mogelijk) anders gebruik gewoon een simpele kaart een Gt 210 is een aanrader ! stop deze in de PCI-E X16 (Zo dichtbij mogelijk bij de CPU )

3. Stop in een ander PCI-E X16 poort.

4. Controlleer je Aan/Uit connectoren (Deze liggen vaak onderin de Mobo)

5. Controlleer je Voeding (Onderin staat een video hoe het moet)

6. Indien je voeding werkt dan licht het toch in de buurt van CPU dat DEFECT is.

ik hoop dat het probleem 6 Niet berijkt en je PC een Tweede leven kan geven met deze TIPS !!