Wat is de oplossing voor niet-verbindende wifi?

Ik zit op het moment in Duitsland bij familie, ik ben verbonden met het WLAN-netwerk van dit huis. Soms komt het voor dat heel even het wifi-tekentje boven in mijn telefoonbalk verdwijnt waardoor ik even geen internet meer heb, waarna het snel weer verschijnt en ik weer internet heb. Soms duurt het echter weer een tijdje voordat ik internet heb. Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd; wifi uitzetten, netwerk vergeten, telefoon opnieuw starten enz. Wat voor oplossingen zijn er nog meer? Ik wil niet dat iets opnieuw ingesteld wordt waarbij alle wifi-instellingen verdwijnen enzovoort, aangezien ik ook graag thuis (en andere plekken waar ik al een keer wifi heb gehad) mijn wifi automatisch wil kunnen laten verbinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Wellicht gewoon dichter bij de wifi zender gaan zitten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn huisgenoten hebben hier geen last van, hebben andere telefoons (Sony, Samsung) en ikzelf heb iPhone. Aan de afstand ligt het dus niet.

Antwoorden (2)

Hoe ver zit je van de router af?

Staan er apparaten in de buurt van de router die de verbinding kunnen verstoren? een huis telefoon kan er bijvoorbeeld al voor zorgen dat er storing komt op het wifi netwerk

Kan ook zijn de het wifi kanaal veranderd moet worden in de router. als er in de buurt een ander netwerk zit op hetzelfde kanaal kan dit ook storen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zit ongeveer 10 meter van de router af, het ligt iig niet aan de afstand aangezien mijn huisgenoten (met Sony, Samsung telefoon) hier geen last van hebben en ik wel met mijn iPhone 6S. Daarom heb ik het gevoel dat het aan mijn telefoon ligt..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor router is het?
Ik weet dat bepaalde modellen die bijvoorbeeld KPN of Telfort leveren problemen opleveren met Apple producten.
Volgens mij ging dat om de Xperia box V8
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is geen router van KPN of Telfort, maar van Telekom.de
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet je wat het merk en type is van de router? Want wat ik bedoelde was maar een voorbeeld.
Als je het merk en type kan plaatsen kan ik misschien vinden of deze ook moeilijk doet met Apple
Speedtest. Net, ik daar een app van geïnstalleerd via Google play.
Deze werd aangeraden door mijn telenet provider. Heb van toen weinig of geen problemen meer ondervonden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraagsteller heeft problemen met wifi, en jij biedt 'm een speedtest aan? Is dit niet iets nadat je wifi hebt?!?! En dat je wil weten hoe snel de wifi verbinding is?!? Wat een flauwekul dat speedtest aangeraden wordt door je provider, die hebben immers meer baad bij de eigen test-app, dan een onafhankelijke.