waar kan ik mijn snelheid van de pc zien ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De snelheid als in processorsnelheid (de snelheid waarmee je pc dingen berekent) of de framesnelheid?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je PC bestaat uit verschillende onderlen, elk met hun eigen 'topsnelheid'.
Kun je je vraag misschien iets meer specificeren?

Antwoorden (2)

Eerste indruk: via Windowstoets + [Pause].

Prestatiemeter
De prestatiemeter van Windows is een eenvoudig, maar krachtig hulpprogramma voor het weergeven van prestatiegegevens, zowel in real-time als via logboekbestanden. Je kunt hiermee prestatiegegevens in een grafiek, histogram of rapport analyseren.
Druk Windowstoets + R
Type Perfmon en druk op ENTER.
Vouw in de navigatiestructuur Controlehulpprogramma's uit en klik op Prestatiemeter.

Benchmarkprogramma
Je kunt een vergelijkend overzicht van de snelheid krijgen met een benchmarkprogramma als Sisoft Sandra Lite.
http://www.makeuseof.com/tag/5-free-benchmark-programs/
SimonV
7 jaar geleden
Het achterhalen van de snelheid van een computer heet 'benchmarken'. Daar zijn veel verschillende programma's voor geschikt. Maar ook Windows zelf heeft daar ingebouwde mogelijkheden voor. Een van de beste benchmarking-tools is Geekbench. Gratis en erg uitgebreid.