Wat betekent de 2 in startgoogle2.startpagina.nl ?

Ik werk met Safari.
De zoekbalk op startpagina.nl opende voorheen altijd met startgoogle.startpagina.nl
Sinds een paar dagen opent hij met startgoogle2.startpagina.nl
Het ziet er net ietsje andes uit.
Ik kan de 2 verwijderen en dan heb ik weer de normale situatie.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Vast bedankt
Marij

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
virus/spyware?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor een vreemde manier om Google te gebruiken? Werkt https://google.com niet meer?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jawel hoor maar net wat je fijn vindt, toch?

Antwoorden (2)

Die 2 betekent dat je op een andere http farm zit. Niet echt een probleem.
Name: dire-pro-star-startgoogle-prod-1619499127.eu-west-1.elb.amazonaws.com
Addresses: 54.72.92.151 / 52.18.223.65 / 52.210.54.215
Aliases:
startgoogle.startpagina.nl / production.startgoogle.aws.sanomaservices.nl

Name: dire-pro-star-production2-112459187.eu-west-1.elb.amazonaws.com
Addresses: 54.171.25.92 / 52.210.17.140 / 52.213.69.216
Aliases:
startgoogle2.startpagina.nl / production.startgoogle2.aws.sanomaservices.nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
en nu in normaal Nederlands? want ik snap er niks van
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou je ziet dat beide urls wijzen naar 2 verschillende server parken, namelijk: dire-pro-star-startgoogle-prod-1619499127
dire-pro-star-production2-112459187 Maar wel met dezelfde TLD(Top Level Domain) namelijk: eu-west-1.elb.amazonaws.com En als je er niets van snapt, dan moet je ook geen onzin uitkramen over spyware/virus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
N.B: AWS staat voor Amazon Web Services... Dit is gewoon een schaalbare webdienst van Amazon.
Ritsuka
7 jaar geleden
een rare website naam en layout kan duiden op spyware of een nep website.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oftewel: het is gewoon veilig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoop dat het okay is, maar vreemd is het wel.
Zie in het Dock ook veranderingen. Re-muisklik geeft nog maar beperkte opties vergeleken met eerst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk wat er vaak gebeurt is dat pre-productie websites via zo'n alternatieve URL worden getest, als dat niet het geval is dan zijn die servers onderling nog niet synchroon en loopt het qua layout of functionaliteit uit de pas... Akamai heeft ook zo'n dienst die volgens dat principe werkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ik iets doen om zoiets te voorkomen dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, die 2 uit de URL verwijderen, en hopelijk word je niet doorgestuurd.
dit is de responsive versie van startgoogle, je kunt ook zien dat de navigatie menu anders wordt ingedeeld, zodra je je browser venster verkleint