Wat is het verschil tussen "Grootte" en "Grootte op schijf"?

Als ik de eigenschappen van afbeeldingen bekijk dan zie ik dat staan.

Zie ook afbeelding.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zien jullie de afbeelding wel? Hij blijft maar laden...

Toegevoegd na 2 uur:
Afbeelding heb ik verwijderd, want hij blijft tot in den treure laden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag ja +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dank je! Nu afwachten of het plaatje wel goed laadt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig. Zo'n groot plaatje is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gifbestand zeker? die doen soms wat moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is een jpeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
apart...

Het beste antwoord

De grootte van een bestand is het precieze aantal bytes waar een bestand uit bestaat.

Op de harde schijf wordt zo'n bestand opgeslagen in een aantal cluster van een vaste omvang, b.v. 4 Kb.

De grootte op schijf zal dan een veelvoud van die vaste omvang zijn, b.v. een x aantal keer 4 Kb.

Dat zal dus in dit geval, als het om maar één bestand gaat, niet meer dan 4 Kb verschillen van de echte omvang van het bestand.
rose
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Juist antwoord. +1 (had je nog tegoed)
rose
14 jaar geleden
Dan heb ik er dus nog een tegoed voor dit antwoord... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Komt eraan, maar dan weer ergens anders :)
Ben in een gulle bui vandaag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het enige lastige is als je een map hebt met een heleboel hele kleine bestandjes (bijv. kleiner dan 4K). Dat hakt erin kan ik je vertellen.
rose
14 jaar geleden
Echt wel.