Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er bij een back-up?

Hallo,
Ik zou graag een back-up nemen van mijn computer. Daarna zou ik mijn hele computer resetten of terug in zijn oorspronkelijke stand zetten. Maar ik heb op mijn computer een antivirus installatie staan, dus vraag ik me af of dat dan wegblijft als ik mijn back-up terug zet?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
'Maar ik heb op mijn computer een antivirus installatie staan, dus vraag ik me af of dat dan wegblijft als ik mijn back-up terug zet?' Dat ligt aan het soort back-up. Als je een back-up van alles maakt met back-up software inclusief de gegevens die nodig zijn voor het opstarten van de computer, dan: ja.
Als je geen back-up maakt van de systeembestanden en programma's , dan niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een backup van een systeem is bedoeld om in nood een herstel te doen en bij een volledige backup komt alles terug bij het terugzetten van deze backup dus alles zou weer zo moeten functioneren als ten tijde van de backup, dus ook het virusprogramma. Belangrijk bij het veligstellen is dat er geen andere programma's actief zijn.

Bij het terugzetten van een systeem kunnen verschillende methoden ter sprake komen en dan ligt het eraan wat precies de bedoeling is.

De verschillende mogelijkheden zijn:
Fabrieksherstel: Zoals het systeem uit de doos kwam
Systeemherstel: Het systeem herstellen middels het kiezen ven een systeemherstelpunt
Restore: Vanaf een extern medium terugzetten. Daarvoor is mogelijk een systeemherstelschijf nodig, een opstart-schijf.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding