Is een switch een oplossing om mijn camerasysteem te bereiken van buitenaf met Portforwarding?

De decoder zit als volgt aangesloten:
ROUTER KPN --> 2e ROUTER (bekabeld) -- DECODER (bekabeld).

Momenteel kan ik de router alleen bereiken door verbinding te maken met mijn 2e router via draadloos internet. Echter wil ik de decoder ook van buitenaf kunnen bereiken met portforwarding naar ROUTER KPN.

Zou een switch uitkomst bieden door deze als volgt aan te sluiten:

ROUTER KPN --> SWITCH --> DECODER & 2e ROUTER

Hoor graag!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is inderdaad mogelijk, of het verstandig is, is een ander verhaal.

Want je krijgt 1.) packet collision, doordat je zoveel routers hebt die het verkeer proberen te regelen, tegenover zo weinig clients, gaan de pakketten er langer over doen om hun bestemming te bereiken. Wat negatieve invloed zou kunnen hebben op jouw datatransport en het wegvallen van data/verbinding. En 2.) behalve portforwarding moet je ook nog weten welke poorten je aanzet op zowel de switch als de router en dat je de firewall van deze beide uitzet (of op zodanige modus zet dat op specifieke poorten alleen met specifieke mac-adres en/of ip-adres deze benaderd kan worden). Dit brengt weer extra kwetsbaarheden met zich mee.

Mijn suggestie is om helemaal niet met een switch te werken en het zo met de bestaande routers voor elkaar proberen te krijgen om jouw decoder te bereiken van buitenaf (moet kunnen). Zo niet, dan heeft de provider 'aangepaste firmware' voor deze routers laten aanmaken waardoor het 'dicht' zit. Een idee is om vd website vd fabrikant meest recente versie standaard firmware er op te zetten. Dit is niet zonder risico; je kan hem zomaar 'bricken', dat hij daarna helemaal niet werkt als het mis gaat.