Hoe kan mijn download snelheid vreemd doen?

Ik zit met mijn handen in het haar, want mijn download snelheid en daarmee ook mijn internet snelheid is erg instabiel. Er zijn al verschillende monteurs van mijn provider langs geweest en zij hebben alles nagekeken. Alles moet goed zijn, maar dat is het niet. Ik betaal voor mijn abonnement en dan mag je toch verwachten dat je waar voor je geld krijgt. Niet dus. Het vreemde is, dat dit alles gebeurd als er water in mijn huis gebruikt word. Met douchen, met wassen, met de wc doortrekken, met afwassen, met de hogedrukspuit auto wassen. Als er iemand aan het douchen is, kan ik dus ook geen interactieve tv kijken, geen NetFlix, geen videoland. Hoe kan dit en is er iemand die weet hoe dit op te lossen is? Het is heel irritant en uiteraard heel vreemd. Ik denk dat ik wel de enige ben die dit probleem heeft.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke provider, welke techniek, wat is je woonsituatie? Kan je niet overstappen naar een andere techniek?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je het als je op de kabel zit en/of als je gebruik maakt van WiFi?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat hebben de monteurs precies nagekeken en wat waren hun bevindingen? "Alles" is ietwat vaag.
Bordensteker
7 jaar geleden
Het wordt veroorzaakt door iets dat kennelijk alleen precies tijdens hoog waterverbruik tijdelijk storing veroorzaakt.
Ik denk dan aan een elektrisch werkend waterzuiveringsapparaat dat storing zou kunnen geven. Sommige huizen hebben zo’n apparaat, want ze wórden verkocht. En dan zou deze vraag zelfs een bewijs kunnen leveren dat ze in elk geval _iets_ doen! (Misschien kan in dat geval eens geprobeerd worden of het beter wordt als de stekker van zo’n apparaat er eens uit getrokken wordt.) Hoge vochtigheid door slechte isolatie in een kruipruimte zou eerder een voortdurend effect moeten hebben.
En het heeft niet met de afvoer van water te maken, want bij het wassen van de auto loopt het water niet via de rioolaansluiting van het huis weg. Zijn er bij al die monteurs ook geweest die zelf getuige mochten zijn van het daadwerkelijk terugvallen van de internetsnelheid? Die mensen hebben zelden tijd om echt sloten koffie tot zich te nemen, maar na herhaald vaststellen dat “alles in orde is” moet de volgende stap zijn dat de technische storingman zelf de (koffie)kopjes gewassen ziet worden en daarbij de storing ziet optreden. Ze kunnen daarmee achteraf alsnog een warme douche verdienen! Ik ben benieuwd of deze ghostposter nog opduikt en nader van zich laat horen. Langedijk ligt in elk geval onder zeeniveau. Over communicatie met onderzeeboten zal ik het hier maar niet hebben.

Antwoorden (1)

Het probleem heeft dus te maken met water.
Waarschijnlijk zit er in de kruipruimte een slecht geïsoleerde las die de stroom laat wegvloeien door te hoog vochtgehalte.
Dat heb ik ook gehad en de monteur heeft het prima opgelost door er een nieuwe mof om te zetten.
Ik woon in een polder onder zeeniveau, waar woon jij dan?