hoe fix je select a proper boot device?

Ik kreeg vanmorgen ineens een melding met "select a proper boot device"
Ik gebruik bios 1985 - 2008 maar ik kom er maar niet uit. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je HDD is dan stuk, of je moet even met een knop in het BIOS zien te komen (F12, F2, Esc, Del) en dan een ander bootdevice kiezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wacht eens, is dit ontstaan met het invoegen van een tweede schijf?

Antwoorden (1)

Letterlijk vertaald staat er "Kies een gepast opstart-apparaat".
Gezien de verouderde Bios neem ik aan dat er een harde schijf in zit.
Ik vrees dat je harde schijf gecrasht is, zodat je Bios vraagt om een juist geïnstalleerde opstartmogelijkheid te kiezen. Als je verder geen keuze ziet staan, dan is er geen opstart-mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En kun je dit nog herstellen want het is dus wel gecrasht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@czar Er wordt geen keuze gegeven. Je zal de een keuze moeten maken buiten de melding om.