Kan je een abonnement hebben voor alleen televisie, zonder internet of bellen?

Veel (eigenlijk alle) abonnementen die ik tegen ben gekomen zijn combi-paketten waarin je televisie, internet en bellen samen krijgt. Is het echter ook mogelijk om alleen televisie te nemen, zonder internet/bellen? Welke opties zijn dan mogelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
27K
Amadea
7 jaar geleden
Ja, dat heb ik. Kabeltelevisie op een gewoon toestel. Zo'n onzin om alles digitaal te hebben!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.
Ik heb een KPN abonnement voor Digitenne, ooit 10 jaar geleden aan begonnen (goedkoopste optie) en in prijs van €7,- > €14,- per maand verhoogd. Deze mogelijkheid is destijds door KPN in het leven geroepen om de mensen die niet aan een duur abonnement wilden beginnen (om wat voor reden ook) de mogelijkheid van een simpel en goedkoop abonnement te geven. €7 is natuurlijk wel heel goedkoop. KPN had voor ogen veel meer mensen te trekken, echter door het uitblijven van veel meer abonnees , is de prijs inmiddels 100% verhoogd.
Het vervelende hiervan is dat zij alle macht hebben en dat de consument hier niets aan kan doen. Je kunt opzeggen en elders zoeken, maar er is niet goedkoper. En het beeld is prima, enige punt van verbetering is misschien een antenne aan de gevel, dat zou kunnen , maar daar heb ik slechts een of twee keer per jaar behoefte aan. (Hoog zomers weer geeft op sommige zenders mindere kwaliteit beeld.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En ze laten je niet meer gaan, als je eenmaal Digitenne hebt... Daar zijn bij mij in elk geval heel wat maanden en telefoontjes overheen gegaan om dat voor elkaar te krijgen :-\
grasmaaier
7 jaar geleden
Ik heb Digitenne met maar 1 telefoontje weten op te zeggen. Duurde wel bijna een half uur omdat ze me een ander tv pakket probeerden aan te smeren. :-)

Antwoorden (5)

Ja, digitenne van KPN (dat heb ik).

Verwacht alleen geen full-HD beeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, Ik heb nog een gewoon TV abonnement bij Ziggo, wel met dititale TV (HD) maar zonder internet of bellen (dat heb ik nog via ADSL bij KPN).
Providers proberen je over te halen een alles-in-1 pakket te nemen, maar het hoeft dus (nog steeds) niet.
7 jaar geleden
Ja, dat kan.

Via bijvoorbeeld deze website https://www.digitelevisie.nl/ kan je digitale-televisieabonnementen met elkaar vergelijken.
7 jaar geleden
Ja, de opties zijn dan:
HD
Kabel DVB-C (Ziggo, Caiway)
Satelliet DVB-S( Canal Digitaal)

Niet HD
DVB-T (KPN Digitenne)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Play kpn, doet het alleen op mijn smartfoon (motoG5plus) goed.Met chromecast ultra.