Hoe kan je items selecteren op windows zonder tussenliggende ook te selecteren?

Het betreft vooral windows (10) verkenner.
Stel ik wil het 1e item, maar ook de 5e en de 16e selecteren om een bepaalde actie te uitvoeren (zoals kopieren).
Hoe kan je makkelijk alle drie selecteren zonder de tussenliggende ook te selecteren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat kun je doen door de CTRL-toets ingedrukt te houden en dan op items te klikken. Die items zullen dan toegevoegd worden aan de selectie, of gedeselecteerd worden als ze al geselecteerd waren (dus je kunt ook CTRL+A indrukken om alles te selecteren, en dan met CTRL ingedrukt op één item klikken om dat ene item te deselecteren). Je kunt met de CTRL-toets ingedrukt ook met selectiekaders werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt sinds Windows 8 in de Verkenner in het menu 'Beeld' de optie 'Selectievakjes voor items' aanzetten. Dan kun de gewenste bestanden en mappen eenvoudigweg aanvinken.