Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat chrome in een piek zoveel data verbruikt?

Sinds enige tijd ga ik vaak fors over mijn abbo heen. Wat mij opvalt is dat elke ochtend er ongeveer 20-40 mb data verbruikt word. Dit kan ik niet bewust doen, want dit is exact het moment dat ik naar mijn brood smeer en naar mijn werk vertrek. De ene dag verbruik ik dit op de wifi, want ben ik nog net thuis, de andere dag verbruik in mn internet. Volgens de gegevens is chrome de boosdoener. Echter heb ik voor zover ik kan zien alle synchronisaties uit staan of op de wifi. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Telefoon is een Motorola g, provider is simyo.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
997
capthavoc
7 jaar geleden
Kun je misschien zeggen of laten zien hoe je achter die data piek bent gekomen ?
ik denk dat het toch een of andere extentie is ?
of andere app
Hou er rekening mee dat andere apps meestal gewoon via internet verbinding zoeken en als chrome je standaard browser is dan lijkt alsof het de schuld van chrome is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Apps maken geen verbinding via chrome met het internet, dat doen ze zonder tussenkomst van een browser.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat de rekening zo hoog was ben ik op mijn simyo.nl gaan mijn internetverbruik gaan bekijken. Hier zie je de datum, tijd, kosten en aantal mb. Naast veel keren een aantal cent zat er een aantal keer een euro of 5,6,7,8 bij. Deze zijn allen rond half acht, wat ik erg opvallend vind.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als advies wil ik geven om de App een keer te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
Vaak lost dat dit soort problemen op. Ik vermoed dat hij mogelijk toch dingen synced.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding