Hoe kun je het beste een officieel verzoek per e-mail verzenden?

Het indienen van een officieel verzoek kan soms ook per mail. De aangeschreven instantie wil dan wel vaak dat het bericht is ondertekend met een handtekening. Die handtekening zou bijvoorbeeld als afbeelding in de mail kunnen worden ingevoegd.
Een afbeelding kan echter vanuit een mail worden opgeslagen. De handtekening kan dus ook worden opgeslagen en eventueel gebruikt worden voor andere doeleinden dan oorspronkelijk bedoeld.
Is het mogelijk om een officieel verzoek met handtekening per mail te verzenden, zonder dat de handtekening afzonderlijk kan worden opgeslagen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak een scan van de brief met jouw handtekening erop. Sla die scan op als PDF en zend deze PDF als bijlage bij een mail, waarbij je eerst hebt aangevinkt dat je er een ontvangstbevestiging voor wilt krijgen.

Ik denk dat dat niet gaat omdat diegene altijd een print screen kan maken van je mail.

Zet je handtekening op een wit vel papier Inscannen & opslaan (als bijv. JPG) Brief schrijven in bijv. Word Gescande handtekening als afbeelding inplakken Opslaan/print je brief als PDF PDF als bijlage in je mail versturen Evt. vragen om een ontvangstbevestiging Voila!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100