computer blijft stroom geven aan USB als pc uit is, hoe zet ik dit uit?

Moederbord Asrock 970 pro3 r2.0
Voeding sharkoon wpm 700
Case coolermaster force 500
Os win10
Gekocht bij alternate
Kan pc case niet openen

Toen ik mijn pc voor het eerst uit zette kwam ik er achter dat het lampje van mijn toetsenbord en muis blijven branden hoe zet ik dit uit want ik vind het erg irritant ik heb al uit gezet dat als de pc uit gaat dat er dan geen stroom aan de heb poorten wordt gegeven maar dit gebeurd alleen als ik hem aan zet en dan gelijk weer uit maar als je vanuit Windows afsluit niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
stekker der uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het niet mogelijk om het in Windows in te stellen?

Antwoorden (2)

Als je de PC uitzet op de software matige manier, dus door windows de opdracht te geven de PC af te sluiten, dan wordt idd. na afschakeling niet de gehele PC uitgeschakeld.
De hoofdvoeding in de PC blijft dan wel actief in rust en voedt o.m. een aantal zaken op het moederbord zoals de USB poorten en nog een aantal zaken.

Wil je dit niet dan moet je de hoofdschakelaar die achterop de PC kast zit op off zetten, nadat Windows volledig is afgesloten.
Je kan ook gewoon de stekker uit het stopcontact trekken of de computer op een op een afschakelbaar stopcontact aansluiten.

Kortom: de hele netspanning eraf en je probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat doe ik nu ook maar het is niet mogelijk om ze uit te krijgen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er geen spanning opstaat kan er niets gevoed worden.
Het klopt helemaal wat Beer56 zegt
andere keus zou je niet hebben, alleen heel misschien zou een bios update mogelijke nog kunnen helpen,voor jouw probleem..
check even je bios versie als er een nieuwe versie uit is, kun je jouw huidige bios versie updaten
je zou dus even moeten Google naar een bios update voor het moederbord
het type moederbord dat je hebt staat altijd wel in de bios, anders even je kast open doen van je computer en daar op je moederbord moet het sowieso wel ergens staan.