Is een Macbook handig voor het gebruik voor het administratieve werk? (Excel en Word of Numbers en Pages?)

Ik moet een laptop hebben voor me vervolg opleiding (Accountant, HBO). Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen een Macbook en Windows. Wat is nou handig om mee te werken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ik ben groot fan van de Macbook vanwege het mooie scherm en afwerking. Maar de accountancy gebruikt vaak programma's die alleen voor Windows worden geschreven. Dat krijg je ook op een Mac wel aan de praat, maar een windows machine is dan net even handiger. Alle Office pakketten werken op beide omgevingen even goed. Daar zou ik de keuze niet vanaf laten hangen.

Voor de Mac zou je nog kunnen kiezen omdat deze dun is. Je zult de laptop tijdens de studie best vaak heen en weer slepen.

Succes met je studie!
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor de informatie, dan ga ik toch maar voor een windows ultrabook denk ik...
paulus811
8 jaar geleden
Geen verkeerde keuze denk ik. En als je uiteindelijk bij een werkgever terecht komt krijg je een laptop 'van de zaak'. Misschien kom ik je dan tegen, want ik werk bij een van de grote 4 accountantskantoren ;-) Nog één dingetje (en absoluut niet lullig bedoeld). Vermijd 'me' als je 'mijn' bedoelt. Doe je dat in een sollicitatie, dan kom ik je zeker niet tegen ;-)