Is er een specifieke term waarmee je het tegenovergestelde van hard copy aangeeft?

Wanneer je informatie per hard copy toegereikt krijgt, is het uitgeprint op papier. Als je bv . informatie per DVD of e-book ontvangt, hoe noem je dit dan? Informatie per...?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In digitale vorm.
http://www.encyclo.nl/begrip/digitale%20vorm Zou je ook nog kunnen gebruiken.

Het beste antwoord

In het Engels wel, en heel logisch: soft copy. Maar in het Nederlands gebruiken we dat niet. Meestal zeggen we dat die tekst alleen digitaal beschikbaar is.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Digitaal aangeleverde informatie".

"Hard copy" is onnodig gebruik van Engelse taal. Je hebt informatie op papier en in digitale vorm.