Er zijn allerlei modellen van de HP Pavilion. Sommige hebben wel een CD/DVD drive, en sommige (vooral de goedkope laptops) niet. Maar je kunt ervan uitgaan dat elke DVD drive in een nieuwe HP Pavilion altijd ook CD's en DVD's kan schrijven. Met Blu-Ray is het een iets ander verhaal.

Als je precies wilt weten wat in welk model zit kun je op www.hp.com van de modellen de specificaties bekijken. Je kunt zelfs zoeken op type optische drive. Zie bron.