Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik opeens niet meer kan scrollen met 2 vingers met het touchpad van mijn HP Zbook?

Sinds vanmiddag werkt het scrollen met twee vingers op het touchpad van mijn HP ineens niet meer. Ook vergrendelt het touchpad niet meer als ik twee keer links bovenin klik (normaal gaat er dan een oranje lichtje branden en is het touchpad vergrendeld).
Hoe kan ik dit probleem (vooral het eerste probleem) oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
41.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Probeer naar je instellingen te gaan en zoek dan naar trackpad.
Als je daar bent druk je op twee vingers scrollen en dan zou het (waarschijnlijk) kunnen werken.
Lukt dat niet? Probeer dan een muis in te pluggen, scroll ermee en plugg het er weer uit.
Lukt het dan nog niet? Gebruik tijdelijk een muis en laat je laptop even bekijken door een elektronica/computer winkel
Het kan zijn dat je een oudere of nieuwere versie hebt van windows dan moet je het dus anders doen.
Ga naar je instellingen en zoek voor "muis".
Ga dan naar trackpad en activeer twee vingers scrollen.
Ik hoop dat dat je heeft geholpen.
Als je problemen hebt met het zoeken maak dan een paar screenshots met "LightShot Screenshot" dat is een programma waarmee je screenshots kan maken en online kan zetten met een link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn laptop is een Asus met daarop Windows 10.
Bij instellingen kan ik wel naar Touchpad, maar daar staat de optie 'activeer met twee vingers scrollen' helemaal niet tussen. De enige optie die daar staat is 'gevoeligheid' instellen. Ook bij Muis onder instellingen kan ik niets over de Touchpad vinden. Heb je nog een andere tip?
Marianne

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding