hoe kom ik erachter of ik een netwerk kaart geinstalleerd heb?

gister vroeg ik deze vraag http://www.goeievraag.nl/computers-internet/overig/vraag/571132/internet-ethernet-kabel-erin-duw

ik heb een aantal drivers geinstalleerd maar zo ver ik zie helpt het niet.

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?ssf=1&sp4ts.oid=3559773&lang=en&cc=us

hier zie je mijn computer en omdat er geen windows 10 uitgekozen kon worden heb ik onder andere windows 7 home premium 64 bit gekozen voor de network drivers. maar na het installeren gebeurd er weinig terwijl de ethernet kabel er in zit.

ik heb er weinig verstand van en het is een beetje onduidelijk voor mij. maar ik heb deze computer ongeveer 2 jaar terug tweedehands gekocht. alles deed het. ookal heb ik nooit met kabel uitgeprobeerd. maar het leek me sterk dat de netwerk adapter of kaart (ik weet niet hoe het heet) waarin je de kabel in steekt kapot is. ik zou heel misschien kunnen kijken of alle kabels goed zitten?

ik zal ook een foto van mijn apparaatbeheer laten zien waar je ziet dat er verder geen netwerk adapters zijn. alleen die van mijn mobiel. want ik sluit mijn HTC met een usb aan op de computer en gebruik USb tethering om te internetten via de wifi van mijn mobiel.

ik zal ook nog een foto van een van de drivers laten zien die ik installeerde via de website.

en verder hoop ik dat iemand weet wat ik kan doen zodat ik internet via de ethernet kabel krijg.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

k zie hem ook niet en dat is raar elkewindows7 pc heft zowat standaard een netwerk aansluiting dus ook een kaart
dat ik hem helemaal niet zie vindt ik nog vreemder

maar probeer deze simpel oplossng eens zal je wel even nog draadloos moeten doen

driverbooster
kan, als er een werkendenetwerk kaart inzit deze vinden
misschien dat er sprake is van een chipset driver die ook nog nodig is

programma is gratis en kopen is overbodig
alleen de downloadsnelheid kan wat geknepen zijn
met de gratis versie

vind deze hem ook niet is de kaart waarschijnlijk defect

makkelijk te vervangen als je een gewone pc hebt met een vrije pci poort
fluitje van een cent

als je dan nog problemen hebt is er zeker meer aan de hand
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
denk niet dat het hielp. kijk http://imgur.com/5S19IiE ik kreeg alleen te zien dat twee drivers veroudert waren. maar ik denk niet dat dit er iets te maken mee heeft wamt ik heb ze geupdated net en deed niks. en als mijn netwerk kaart in de computer aangesloten is en normaal zou werken, zou ik hem dan kunnen zien tussen apparaatbeheer? ookal heb ik er geen drivers of stuurprogrammas voor geinstalleerd?
capthavoc
8 jaar geleden
Je zou dan in elk geval een vraagtekentje zien over een netwerk kaart waar geen driver voor is
of een kruisje dat hij uitgeschakeld is of een onbekend apparaat misshien maar aangezien je er nergens zit houdt waarschijnlij in dat de netwerkkaart die er inzit fysiek defect os zodat het systeem
hem niet kan IDen
en dus oook niet in apparatenbeheer kan laten zien
met de juiste naam
misschien nog als onbekdn apparaat maar vaak ook la weet jed die juiste driver te vinden en handmatig installeert
werkt het niet als het een gewone pc is kan je beter een normale netwerkkaartje er bij plaatsen
dat werkt in 99% van de gevallen prima
windows 7 vindt hem vanzelf
standaard driver is meestal voldoende zoniet dan is het moederbord waarschijnlijk niet al te betrouwbaar meer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
probeer eens een nieuwe driver voor je intel chipset te installeren.
en als je naar start gaat tik je in de witte balk cmd en druk dan op enter.tik in het scherm dat je krijgt het commando "systeminfo" (zonder aanhalingstekens) nu kan je zien of de computer een netwerk kaart ziet zonder dat je allerlei programma's hoeft te downloaden en installeren