waarom krijg ik geen internet wanneer ik de ethernet kabel erin duw?

ik heb een Digitus UTP patch cat 5.e gigabit ethernet kabel. wanneer ik die in mijn modem en computer stop gebeurd er niks. geen internet etc. het lijkt er ook op dat mijn netwerk adapter niet zichtbaar is. dus hoe kan ik mijn netwerk adapter vinden? want ik neem aan dat die in mijn computer zit als ik ook de kabel erin kan duwen. tussen apparaatbeheer kon ik hem ook niet vinden.

op een foto zie je ook dat ik inter drivers probeerde te installeren voor netwerk adapter dacht ik en toen zei die ook dat er geen Intel adapters zijn. ik weet zelf ook niet meer of het een intel adapter is maar ik neem aan van wel omdat het een Hp computer is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Intel drivers probeerde te installeren*

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk bij apparaten-beheer of er überhaupt een netwerk kaart geïnstalleerd is. HP heeft naast Intel ook BroadCom/RealTek/Railink als ethernet adapter vendors.... De pop-up zegt genoeg over dat geen Intel kaart aanwezig is, dus zou ik één van de anderen vendors proberen. Doorgaans krijg je automatisch een adres toegewezen indien je adapter goed geïnstalleerd is, en heb je gelijk internet.....

Ik Ken HP's waarbij de netwerkkaart niet meer werkte, totdat de HHD in een andere laptop (zelfde merk en type) en weer terug gezet werd, werd ook de netwerkkaart weer gevonden... Heeft de netwerkkaart wel via kabel gewerkt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100