Dat hangt er helemaal van af hoeveel rust je neemt.
De pijn wordt minder als je achter in de schoen een soort bescermer plakt die de klappen wat kan dempen.
Werkt goed mijn dochter heeft de kwaal een paar keer gehad.

Ze zijn ook te koop van een ander merk bij de betere schoenen winkels, drogisterijen of apothekers.

Fisher Silisoft Heelcup
De Fisher MYSOLE™ Silisoft Heelcup is ontwikkeld om hielpijnen en klachten aan de achillespees en kuitspieren te verhelpen. De blauwe inleg onder de hiel ontlast deze. Tevens stabiliseert de MYSOLE™ Silisoft Heelcup de achtervoet enigszins en deze Heelcup zorgt voor veel extra schokdemping.Gebruik Hielpijnen; Achillespees (kuitspier) klachten.MateriaalDe MYSOLE™ Silisoft Heelcup is vervaardigd uit schokdempend siliconenmateriaal met een blauwe inleg van een siliconenmateriaal dat nog zachter is.SchoentypeGeschikt voor elk type schoen.LET...
voor 22 46 (excl. € 5,95 verzendkosten) bij Hardloopcentrum.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat zal per persoon verschillen de een zal eerder genezen zijn dan de ander dus om aan te geven hoe lang het duurt is moeilijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een achillespeesontsteking is een ontsteking aan de achillespees. Meestal ontstaat de ontsteking door een sportblessure als gevolg van overbelasting. De achillespeesontsteking komt vaak voor door (verkeerd) hardlopen of na een andere manier van hoge spanning op de achillespees.
Onjuist schoeisel, een verkeerde lichaamshouding of een te zwaar trainingsschema kunnen mede oorzaak zijn van een achillespeesontsteking.

De achillespeesontsteking kent verschillende stadia, zo verdwijnen in het eerst stadium de klachten al na enkele uren. In het derde stadium verdwijnt de pijn pas na een lange periode van rust.

We zijn geen fysiotherapeut of arts, dus misschien is het verstandig om die te raadplegen. Kijk voor meer informatie op onderstaande websites (bij Medigo de zoekterm achillespees ontsteking invullen).

(td)