Hoe zorg ik dat het geluid van mijn laptop niet meer gedempt is?

Ik ben net terug van vakantie dus mijn laptop heeft een tijdje uitgestaan, nu wilde ik hem weer gebruiken maar komt er geen geluid uit mijn laptop. De speakers staan op gedempt (rechtsonderin dat geluidstekentje met een rood kruis er door). Wat ik ook probeer, ze blijven gedempt. De toetsenbordknopjes waarmee ik normaal gesproken het geluid kan bedienen werken ook niet meer. Als ik het geluid via het zijmenu van windows 8 omhoog zet, lijkt het geluid er op te gaan, maar rechtsonderin blijft een rood kruis door het geluidstekentje staan en dan doet het geluid het nog steeds niet. Ik heb mijn laptop al heel vaak opnieuw opgestart, maar ook dit werkt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Rechter muis knop op het ''rode kruisje'' dan klik je op: Afspeel apparaten dan opent hij een tab rechtermuis klik op het witte vak waar niks is dan selecteer je: Uitgeschakelde apparaten weergeven nu komt er waarschijnlijk SPEAKERS te staan rechter muis klik op speakers dan klik je: Inschakelen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100