hoe kan je het beste webpagina's uitprinten?

Ik kan wel een printscreen doen, en dan via Paint ofzo, maar is het dan wel de beste kwaliteit?
Maar dan krijg ik ook de menu van Windows in beeld, en dat wil ik niet.
En vaak past het ook niet op het scherm.. hoe print ik dan de hele webpagina af?
Zou ook als PDF mogen, dat ik het later print.

Toegevoegd na 2 uur:
ok... dit is een tool waar ik wel tevree over ben:
FireShot Lite voor google chrome.
Print gewoon de pagina zoals ik hem zie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.4K
Powergen
8 jaar geleden
Welke browser heb je?
wilkers
8 jaar geleden
Met paint kun je het startmenu wel wissen. Zo doe ik het ook altijd.
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat is er mis met het hele gewone Control-P? Dat werkt altijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Idd. Gewoon Ctrl-P
of
Opties>print
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb Chrome, maar ben ook best bereid een andere browser te gebruiken als dat beter is? En ctrl-P werkt altijd?
Misschien bij jullie, maar ik krijg dan hele rare dingen. Bijvoorbeeld alleen een menustructuur verspreid over verschillende pagina's ofzo.
Misschien dat het soms goed gaat, maar zeker NIET altijd!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
btw...
Met ctrl-P heb je alleen het beeldscherm, niet de hele webpagina.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik krijg met Control-P altijd de hele webpagina, ook als die niet geheel op het beeldscherm past. Dit geldt zowel voor Firefox als voor Internet Explorer. Het geldt trouwens ook in Word of in PDF Viewer: als ik een document van 80 pagina's open heb en ik doe Control-P, worden alle 80 pagina's afgedrukt, niet alleen dat gedeelte dat op het beeldscherm zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hm.. ok. Met ctrl-P krijg ik inderdaad ook wel gedeeltes niet niet op het scherm staan.
Maar met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar dat ik echt alle afbeeldingen etc er op krijg.
Ik krijg het in ieder geval NOOIT zoals ik het op het scherm heb staan!

Het beste antwoord

Als je firefox gebruikt is er een add-on "print edit" geheten waarmee je de pagina die je wilt afdrukken kunt aanpassen voor je print. Bij de optie Extra --> Add-ons zoeken naar "print edit" en dan installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je welke browser dan ook gebruikt, kan je gewoon Ctrl-P indrukken en kan je printen. Waarom zou je een add-on installeren voor iets wat al standaard ingebouwd zit?
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik kende deze add-on nog niet. Ik heb hem even bekeken, en hij biedt een aantal nuttige mogelijkheden. Vooral handig (in mijn geval) bij webpagina's die links of rechts een brede banner hebben die je helemaal niet wilt zien, die alleen maar zeeën aan papierruimte inneemt, en die je met Control-P toch mee-afgedrukt krijgt. Ik vind dit dus een nuttige tip.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naar aanleiding van deze tip heb ik voor chrome gezocht en gevonden.
https://chrome.google.com/webstore/detail/print-friendly-pdf/ohlencieiipommannpdfcmfdpjjmeolj?hl=en-US Veeel beter als ctrl-P dus, je kan advertenties skippen, en kiezen of je wel of niet de frames wil hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Te vroeg gejuiched.
Met de laatste tool lukt het ook al niet. Als een webpagina van die afwisselende of scrollende afbeeldingen heeft, dan worden die ook al niet meegenomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
FireShot Lite is beter.
Cryofiel
8 jaar geleden
"Beter" in welk opzicht?
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik heb zojuist "Print Edit" geprobeerd onder Firefox. Ik ben er uitermate tevreden over!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter in opzicht dat ik de meeste webpagina wel geprint krijg zoals ze er op de monitor er uit zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
geen bevredigend antwoord voor mijn situatie, maar toch 1000 x beter als het simplistisch antwoord control-P van de rest, en het zette me op het juiste spoor, namelijk een add-on, dus bedankt ;-)

Andere antwoorden (2)

Ctrl+P voor Windows en ⌘+P voor Mac
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, sorry. Met ctrl-P krijg je echt rare effecten als de pagina uit meerdere frames bestaat, oftewel, vaak dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan ligt het gewoon aan je browser omdat ik gewoon mooi resultaat krijg (Chrome en Safari)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee hoor, ik gebruik ook chrome.
Ligt meer aan de website.
Want wat krijg je als je bv www.maassluis.nl met ctrl-p af wilt drukken?
Nee, sorry, ctrl-P vind ik wel IETS te simpel antwoord, er zijn veel betere tools! En die tools worden toch niet voor niets gemaakt? Waarom zouden ze die maken als ctrl-P zo perfect was, zoals zovelen van jullie beweren?
Dat is afhankelijk van welke browser je gebruikt.
Google Chrome ondersteunt standaard het opslaan naar een PDF-bestand.
Voor het opslaan als PDF-bestand, kies je in Chrome het Menu > Afdrukken of Ctrl+P.
In het venster dat nu verschijnt kun je een aantal opties voor het afdrukken instellen. Met de knop Wijzigen kun je de bestemming wijzigen en bijvoorbeeld kiezen voor 'opslaan als PDF'. Klik op Opslaan en geef een bestandsnaam op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die optie kon ik al natuurlijk, als chrome gebruiker.
Je bent de zoveelste al die met comtrol P komt, alsof ik die nog niet zou kennen ;-)
Maar ga bijvoorbeeld naar www.maassluis.nl, en doe het op de manier zoals jij het zegt. Ziet het er ook maar een beetje uit zoals de wesbite?
-1 dus