Waarom duurt het zolang om je foto,s via dropbox op je ipad te krijgen?

Ik probeer foto,s van mijn pc naar mijn ipad te krijgen. Dit duurt uren. Hoe kan dat?

1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij gaat het snel. Als je het draadloos doet, kan het zijn dat de traagheid komt door je internetsnelheid (wifi of 3G).
Maar wellicht kun je eerst toelichten op welke manier je de foto's naar je iPad probeert te sturen. Dan kunnen we daar misschien iets over zeggen.

Antwoorden (2)

Als je het draadloos (via wifi of 3G/4G) doet: De meest waarschijnlijke reden voor de langzaamheid is dat je internet simpelweg traag is! Oplossing: Of sluit de ipad met een kabel aan op je computer, of leg de ipad op een plek waar het wifi signaal sterker is, bijvoorbeeld naast de modem.

Als je het via een kabel doet: Hier is de meest waarschijnlijke reden dat je computer en / of ipad traag is. Oplossing: probeer op zowel de ipad als de computer alle apps die je niet nodig hebt af te sluiten. Indien je je ipad hebt aangesloten op een windows computer kan je je computer ook nog sneller maken door op het plaatje van de batterij te klikken in de taakbalk en vervolgens bij 'select a power plan' op 'high performance' te klikken. Zorg dan wel dat je laptop in het stopcontact zit omdat deze modus aanzienlijk meer batterij verbruikt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Met vriendelijke groet,

Wolf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak een directe verbinding tussen je iPad en je PC. Nu moeten de foto's eerst via een langzame verbinding geüpload worden naar Dropbox. Daarna kun je ze pas op je iPad downloaden. Afhankelijk van het aantal, grootte en je wifi-snelheid duurt dat langer of korter.
Een directe verbinding tussen die 2 is zeer vele malen sneller dan die via Dropbox. Je data hoeft ook niet via het internet, maar blijft gewoon binnenshuis. Maak een Share aan op je Windows-PC (als het idd Windows is) en maak verbinding daarmee op je iPad. Daarna kun je eenvoudig bestanden en dus ook foto's overhalen. Als je verbindingen van PC en iPad echt goed zijn haal je makkelijk 100 foto's per minuut.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zwembad
8 jaar geleden
Wat is een share?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een share is een gedeelde map. Lees hier hoe je zoiets maakt en gebruikt: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/share-files-with-someone#1TC=windows-7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of Google op "Gedeelde map windows"