Hoeveel kost het om een harde schijf te vervangen ?

Mijn harde schijf heeft het begeven en nu wil ik hem laten vervangen. Weet iemand hoeveel dat ongeveer kost ? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (1)

3,5 inch harde schijf zelf zo'n 80 à 150 EUR voor 1 à 2 TB + (Belgische of Nederlandse) BTW (laptop schijf zelfde prijs, maar dan 500 GB à 1 TB voor 2,5 inch)

Voor softwareinstallatie betaal je van 50 EUR tot 150 EUR naargelang de moeilijkheidsgraad en het feit of je een backup hebt al dan niet.

Een SSD is te overwegen, dit kost je 100 EUR meer, maar let wel op: je hebt dan minder capaciteit maar een enorm veel grotere snelheid. Zeker het overwegen waard, je zult alshetwater een totaal nieuw toestel lijken te hebben (tenzij onder XP maar die gebruikers onderhouden meestal zelf hun systemen).

Als je het zelf kunt, surfen naar www.coolblue.nl of www.coolblue.be en naar HardeSchijfStore gaan en kies maar (let op met W.D., GEEN NAS schijf kopen, die zou wel eens niet herkend worden door je BIOS, zie red, green, black en dergelijke serieën naargelang de heavy duty of lange duur wil).

SSD's zijn niet schokgevoelig, alle andere klassieke harde schijven wel. Even laten vallen van 1 cm tijdens installatie kan ervoor zorgen dat je schijf een jaar later het al weer begeeft!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan al 2TB schijven voor 80€ krijgen hoor.
Als je nog geen ssd hebt is het zeker aan te raden. Kost ongeveer 120€ voor 256GB.
Als het in een desktop is en je hebt een windowslicentie dan kan ik het wel voor je doen.