Dit gaat over het zelflerende spamfilter van Thunderbird.

Elke keer als het filter een mailtje goedkeurt maar jij geeft daarna aan dat het toch spam was, of andersom: als het filter een mailtje als spam ziet en jij geeft daarna aan dat het toch echt een goed mailtje was (dus geen spam), leert het filter van de fout die het kennelijk heeft gemaakt. Door het filter te corrigeren "train" jij dus het filter.

Soms is het nodig dat het filter alles vergeet wat het heeft geleerd. Het filter begint dan weer met een schone lei.

Dit is wat wordt bedoeld met het herinitialiseren van de trainingsgegevens.

Cryofiel