Waarom verbruikt google chrome extreem veel mb's?

Sinds ik een nieuw abonnement via 'Ben'heb afgesloten met een Samsung Galaxy s4,stijgt mijn dataverbruik extreem.
Hiervoor heb ik 10 jaar lang een T-Mobile abonnement gehad (een galaxy s3 de laatste 2 jaar)en had ik aan 1500 mb meer dan genoeg.
Nu jaag ik 1500 mb in 10 dagen er doorheen of nog eerder als ik niet oppas,terwijl ik veel minder intenet dan normaal om de kosten niet te hoog op te laten lopen.

Filmpjes kijk ik niet,alleen een beetje surfen op internet.
Na meerdere malen met 'Ben'gebeld te hebben en de klacht voorgelegd te hebben,ben ik geen stap verder.

Het gebruikeleijke'tsja,bepaalde websites zoals Youtube verbruiken nu eenmaal meer mb's'etc schiet ik niks mee op.
Na verschillende aps geinstalleerd te hebben om mijn dataverbruik onder de loupe te nemen,blijkt google chrome(maar ook normaal internet als ik chrome uitschakel)de grootste boosdoener te zijn.
2 uurtjes surfen is 80 mb is zo weg via chrome.

Nu schakel ik via de homeknop,taskkiller etc iedere keer alles al uit zodat er niks op de achtergrond loopt.

Weet iemand wat eventueel de reden of de oplossing zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2uurtjes surfen 80MB is gewoon normaal lijkt mij. Wellicht kan je een andere browser proberen zoals Opera. http://www.makeuseof.com/tag/4-ways-reduce-mobile-internet-data-usage-android-apps/ Met je mobielprovider in discussie gaan slaat iig nergens op, zij leveren jou een dienst, jij verbruikt toch echt die MB's (je data monitor app zal dat ook gewoon aangeven toch?). Of geeft je dataverbruik app wat anders aan de de BEN belstatus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat versta je onder 'normaal internet'? Ik stel overigens voor dat je zorgt dat je er wél een beetje verstand van krijgt. Want apparaten onoordeelkundig gebruiken en dan ontevreden zijn dat er niet gebeurt wat je wilt is niet erg logisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je mijn reactie goed leest, zie je dat ik al lange tijd een abonnement heb en redelijk weet hoe het werkt. Daar hoef je niet echt verstand van te hebben.
Alles controleren wat er eventueel niet goed staat bij instellingen, daar weet ik niet alles van.
Stel dat je een opel astra 1.6 diesel hebt die 1 op 20 rijdt en je koopt exact dezelfde auto nieuw, maar dan rijdt hij 1 op 8… dan ga je toch ook naar de garage?
Er gebeurt inderdaad niet wat ik wil, terwijl dat onder exact dezelfde voorwaarden 10 jaar lang wel is gebeurd bij T-Mobile.
Vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Quibus, ik bedoel het niet slecht. Ik wil alleen maar zeggen dat, als je ondersteuning zoekt voor een probleem dat niet aan de kant van de provider ligt, je óf kan verwachten dat je provider je afwimpelt óf je veel geld laat betalen voor je ondersteuning. De vergelijking met de Opel Astra gaat op heel veel punten mank. Een auto is vergeleken met een computer een vrij dom apparaat dat maar weinig ontwikkelingen doormaakt als het gaat om het gebruik van brandstof. Het internet verandert en steeds meer pagina's nemen steeds meer bandbreedte in beslag. Zeker als je sites met plaatsjes of video bekijkt. En dan heb je ook een nieuw toestel, wat misschien andere apps bevat die allemaal regelmatig worden geupdate.
Allemaal zaken waarvan MrTomaat hierboven terecht zegt dat de provider er niets aan kan doen. Als jij niet tevreden bent over je toestel ligt dat waarschijnlijk in de eerste plaats aan het besturingssysteem en de apps die je erop hebt staan. Het zou kunnen dat je met een eerdere versie van het besturingsssyteem minder MB's verbruikte. Het is je vraag niet, maar je zou een firewall kunnen installeren om alleen apps toegang tot internet te geven die jij wil, bijvoorbeeld NoRoot Firewall of LBE Privacy Guard. Voor de tweede moet je telefoon geroot zijn. En je kunt je downloads in de gaten houden met 3G Download Limiter. Een heel populaire manager voor dataverbruik is
My Data Manager - Data Usage
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, ja misschien is het volgende ook interessant voor je:
http://www.goeievraag.nl/computers-internet/vraag/529077/bespaart-opera-mini-data-vergeleken Opera mini gebruiken op je mobiel schijnt heel veel uit te maken t.o.v. Chrome.

Antwoorden (2)

Heb je misschien op je google chrome browser op je pc veel bookmarks ?
extenties etc ?
Ben je ingelogd op google chrome op je phone ?
Het kan helpen je browser te resetten naar de standaard instellingen op je pc
let ook op andere spyware toolbars etc en dezoekmachine instellingen?
Al die instellingen kunnen ook op je phone terecht komen.
misschien dat daar de oorzaak ligt ?
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je in bookmarks ook data liggen en niet alleen links? Dan vliegt het verbruik nog sneller in de lucht, vooral als die links gesynchroniseerd worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De data van een bookmark is toch zuiver de link, dat is toch onmeetbaar weinig verbruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
na, dat hangt een beetje ervan af, hoe je die bookmarks in richt. Ik heb meegemaakt dat mensen hun hele data onder de (IE) bookmarks hadden staan en als die dan op een server (cloud) staan, gaat telkens de hele data over de lijn. Daarbij komt nog, hoe wordt het dataverbruik gemeten? Puur de hoeveelheid kB? Of een vaste hoeveelheid kB per transfer (is eigenlijk oud, maar wordt wel eens ingezet bij providers die veel-voor-weinig beloven, zodat je sneller door de bundel bent; dus elke klik kost dan bv. minimaal 10kB of 100kB ofzo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb meegemaakt dat mensen hun hele data onder de (IE) bookmarks hadden staan Kan je dat in een voorbeeld uitleggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bookmarks onder Internet Explorer (IE) staan in een reguliere folder. Hier zou je dus ook bestanden kunnen opslaan. Als je nou op een systeem werkt, waarbij de bookmarks 'roaming' zijn, dan gaan die met elke aanmelding mee (en elke aanmelding duurt dan ook lang, vooral als hier GBytes zijn opgeslagen).
Hetzelfde zou ik me kunnen voorstellen, als je je bookmarks (en dus je data) via een Cloud synced. Wellicht is dat veel te complex en gebruikt Quibus dropbox of een andere cloud voor zijn foto's of .. ? wat de hoeveelheid data zo laat groeien.
Maar je wellicht gebruik van cloud-diensten, waarbij je veel data synchroniseert?
Of backup-in-the-cloud? Maak je thuis gebruik van wifi? Zet daarvoor je mobiele data via UMTS etc uit en check of je echt gebruik maakt van de wifi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er niet al te veel verstand van,dus hoe kan ik dat controleren?
Wel heb ik nu bij instellingen>wifi>geavanceerd 'scannen altijd toegestaan,ook als wifi is uitgeschakeld'uitgezet.
Of dat nut heeft weet ik niet. Ook stond er een reactie -die verwijderd is inmiddels-dat het 'nergens op slaat' om'BEN te bellen n.a.v mijn probleem.
Maar aangezien ik al 15 jaar een abonnement heb en ik echt wel weet wanneer het hoge dataverbruik aan mezelf ligt,vind ik dat wel logisch!
Wellicht ligt het niet aan 'BEN',maar konden zij mij adviseren of ik iets uit moet zetten op mijn telefoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reactie is niet verwijderd, staat nog gewoon onder de vraag. Het hoge dataverbruik kan je gewoon checken met een van de 100den datamonitor apps. Als je die zo instelt dat ze gaan meten wanneer je abonnementcyclus begint (1ste van de maand vaak) kan je precies zien dat het jij en je telefoon en de apps zijn die het hoge verbruik veroorzaken. Ik blijf het bijzonder vinden dat je meerdere malen je provider er op aan spreekt/over ondervraagt, zij kunnen maar beperkte info geven aangezien ze niet kunnen zien wat er op jouw toestel gebeurt. Als ze dat wel zouden doen zou iedereen moord en brand schreeuwen over privacy. Ben is geen "dataverbruik-op-apps-specialist". Als je zorgt dat je zo veel mogelijk op Wi-Fi zit en je mobiel internet minimaliseert tot het bekijken van mobiele paginas ipv desktoppagina's of een andere tip van deze link gebruikt: http://www.makeuseof.com/tag/4-ways-reduce-mobile-internet-data-usage-android-apps/ Kom je misschien weer verder. Je bent iig nu op de goede weg door je vraag te stellen waar deze hoort, op het internet. Open the Chrome app on your device, tap the menu button, and tap Settings. Navigate to Bandwidth management > Reduce data usage and enable the Reduce data usage feature. "Wel heb ik nu bij instellingen>wifi>geavanceerd ‘scannen altijd toegestaan,ook als wifi is uitgeschakeld’uitgezet.
Of dat nut heeft weet ik niet." Voor je batterijverbruik, niet voor dataverbruik.
capthavoc
9 jaar geleden
Jw wifi uit zetten is eigenlijk datgene wat je niet moet doen wifi is juist "gratis".
Alles wat over je 3g etc gaat dat kost data en dus je bundel en dus geld ben je in huis met wifi aan dan kost het je niets.