Waarom verbruikt google chrome extreem veel mb's?

Sinds ik een nieuw abonnement via 'Ben'heb afgesloten met een Samsung Galaxy s4,stijgt mijn dataverbruik extreem.
Hiervoor heb ik 10 jaar lang een T-Mobile abonnement gehad (een galaxy s3 de laatste 2 jaar)en had ik aan 1500 mb meer dan genoeg.
Nu jaag ik 1500 mb in 10 dagen er doorheen of nog eerder als ik niet oppas,terwijl ik veel minder intenet dan normaal om de kosten niet te hoog op te laten lopen.

Filmpjes kijk ik niet,alleen een beetje surfen op internet.
Na meerdere malen met 'Ben'gebeld te hebben en de klacht voorgelegd te hebben,ben ik geen stap verder.

Het gebruikeleijke'tsja,bepaalde websites zoals Youtube verbruiken nu eenmaal meer mb's'etc schiet ik niks mee op.
Na verschillende aps geinstalleerd te hebben om mijn dataverbruik onder de loupe te nemen,blijkt google chrome(maar ook normaal internet als ik chrome uitschakel)de grootste boosdoener te zijn.
2 uurtjes surfen is 80 mb is zo weg via chrome.

Nu schakel ik via de homeknop,taskkiller etc iedere keer alles al uit zodat er niks op de achtergrond loopt.

Weet iemand wat eventueel de reden of de oplossing zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je misschien op je google chrome browser op je pc veel bookmarks ? extenties etc ? Ben je ingelogd op google chrome op je phone ? Het kan helpen je browser te resetten naar de standaard instellingen op je pc let ook op andere spyware toolbars etc en dezoekmachine instellingen? Al die instellingen kunnen ook op je phone terecht komen. misschien dat daar de oorzaak ligt ?

Maar je wellicht gebruik van cloud-diensten, waarbij je veel data synchroniseert? Of backup-in-the-cloud? Maak je thuis gebruik van wifi? Zet daarvoor je mobiele data via UMTS etc uit en check of je echt gebruik maakt van de wifi.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100