Macbook Pro 128 gb genoeg voor Media vormgeving?

Voor de opleiding Media Vormgeving die ik waarschijnlijk wil gaan doen vereist een Macbook Pro, dus ik wil voor volgend jaar een Macbook Pro retina display gaan aanschaffen. Maar is 128 gb genoeg?
Dit ga ik er op doen :
Fotos bewerken (niet veel), word/powerpoint enzo, met een programma dingen ontwerpen als logos en reclame. Veel gamen erop doe ik niet, alleen misschien minecraft maar dat stelt niet zo veel voor neem ikaan. Maar is de 128 GB versie macbook genoeg voor de opleiding?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien de ervaringen die ik heb met Media Vormgeving gaat 128GB wat aan de krappe kant worden voor je harde schijf. Je zult hoogstwaarschijnlijk met programma's als Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en Adobe Premiere gaan werken en die nemen allemaal flink wat schijfruimte in, alsook de bestanden die je ermee gaat bewerken.

Dit is natuurlijk makkelijk op te lossen door een externe harde schijf te gaan gebruiken, en wat dan nog veel belangrijker is is het RAM geheugen van je laptop. Daarmee zou ik persoonlijk niet onder de 8GB gaan zitten. Dan kun je al je programma's makkelijk draaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook de processor is belangrijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft de 8 gb, en het heeft een 2.6 ghz dual-core intel core i5. Maar als je een externe schijf koopt ( heb t zelf nooit gebruikt) is dat dan om de bestan die je gebruikt voor de programmas zoals adobe phtotoshop bijv zoals jij zei er op te zetten?. Lijkt me niet dat je adobe photoshop ook op de externe hard schijf kan zetten? Of hoe moet ik dat zien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan kan wel, ik heb ook een externe schijf aan m'n pc hangen daar staan bijna al mijn programma's op als je programma's op je externe schijf zet is het wel belangrijk dat je de programma's helemaal overzet dus ook de database.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en moet je het liefst een usb 3.0 ingang hebben dan runnen je programma's veel sneller