wat gebeurt er als je de batterij van de laptop eruit haalt en de power knop van de laptop 30 seconden ingedrukt houd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Erna55
9 jaar geleden
Ik ben nieuwsgierig naar het waarom van je vraag.
Is het omdat je dit al hebt gedaan ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je het zelf al geprobeerd Tony ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ik heb het nog niet geprobeerd ik vraag het omdat mijn touchpad het niet meer doet en ik op Internet heb gelezen dat dit misschien werkt maar ik wil eerst weten wat er dan gebeurd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus weet iemand wat er dan gebeurd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat er gebeurt is dat condensatoren ontladen worden zodat bepaalde instellingen niet onthouden blijven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen batterij, geen stroom, geen gebruik van de laptop mogelijk, eigenlijk bedoel je de accu natuurlijk, want in laptops zitten geen batterijen!!

Antwoorden (3)

na 8 seconden gaat ie uit, ongeacht of je de batterij er in of uit doet. of hij gaat na 1 sec aan. verder gebeurt er niets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder batterij doet de laptop niets omdat hij geen stroom heeft, ongeacht welke knop je indrukt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gesteld dat je de batterij er uit haalt, maar de laptop wel op de adapter aangesloten laat, dus netspanning erop..... dan gedraagt de laptop zich alsof er gewoon stroom is en zal ofwel opstarten danwel geforceerd afsluiten als ie aanstond.

Haal je de batterij eruit en sluit je geen adapter aan dan heeft die actie van 30 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden geen enkel effect. Er is dan immers geen stroom dus kan de laptop niets.

In de laptop op het moederbord zit echter wel een "backup-batterij", dat is een enkele knoopcel of een serie van kleine knoopcelletjes, die het BIOS en de interne klok onder spanning houden, ook als de laptop van alle stroom is afgesloten.

Het komt nogal eens voor dat die back-up batterij defect raakt of nog te weinig capaciteit heeft. Het gevolg is dan dat er allerlei functies onverklaarbaar uitvallen.
Met het plaatsen van een nieuwe backup cel zijn de problemen meestal weer verdwenen.