iTunes kaart is reeds ingewisseld, maar niet door mij. Wat kan ik hieraan doen?

Voor mijn verjaardag kreeg ik een iTunes kaart. Ik nam de kaart van het kartonnetje en merkte op dat het grijze stickertje die de code bedekte weg was. 'Het zal eraf gevallen zijn' dacht ik.
Toen ik de code wou inwisselen, bleek deze reeds ingewisseld te zijn. Ik heb hem verschillende keren opnieuw ingetikt en de code gescand via de webcam van mijn laptop, maar steeds krijg ik de melding dat de code reeds ingewisseld is.

Waarschijnlijk heeft iemand in de winkel het stickertje verwijderd en een foto van de code genomen. Degene die me het kaartje bezorgde, wist me wel te vertellen dat zo'n code normaal gezien gescand moet worden aan de kassa. Als de kaart gestolen zou zijn, is dit niet mogelijk, tenzij de dader hem ingewisseld heeft nadat de code gescand is. (de kaart is twee weken geleden aangekocht).

Wat kan ik hieraan doen en heb ik eventuele bewijsmaterialen dat ik de code niet ingewisseld heb? (kasticket is weg)

alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je gewoon pech hebt, geen bewijs end dan houdt het echt op.

Voor zover ik weet moet je laag boven de code wegkrassen. Er zit geen sticker. De code is pas bruikbaar als hij door de verkoper aan de kassa is geactiveerd. Ik zou met de kaart naar de winkel gaan en vragen wanneer hij geactiveerd is. Als dat gebeurd is voordat hij gekocht is (je moet wel een aankoopbon hebben dan) is er sprake van fraude. Als dat niet zo is heb je inderdaad pech gehad en zou ik gulle gever eens diep in de ogen kijken....(of niet natuurlijk ter bevordering van de lieve vrede...)

Als de code al is gebruikt en de kras laag is weg dan betekent dat ook dat de code is geactiveerd . en dat er dus blijkbaar nadat er is afgerekend bij de kassa iemand de code vrij snel heeft gebruikt ? Ik vraag me af hoe een derde weet wanneer die code klaar is om te gebruiken ? Stel ik kras een code weg maak snel een foto o.i.d dan kan ik de code pas gebruiken als ik weet wanneer die giftcard betaald is. dat kan vrij lang duren ? Hoe weet de dief dat de code klaar is om te gebruiken ? dat kan toch pas als hij weet dat de giftcard in kwestie gekocht is ? Ik zie geen oplossing. maar wellicht kan je uitzoeken bij apple op wiens apple id die code is geactiveerd ? de winkel zal ook zeker geinteresseerd zijn hoe en wat wellicht is het iemand van haar eigen personeel ?

Ik zou even contact opnemen met Apple. Deze kunnen wel zien of, en zo ja wanneer de kaart gebruikt is. Verder gewoon terug gaan naar de winkel en je geld terugeisen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100