weet iemand hoe je je mails het snelst kan verwijderen? Als je heel veel mails hebt dan is het vervelend on ze 1 voor1 te verwijderen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
ronron1212
9 jaar geleden
in het vierkantje voor de mail klikken en komt een vinkje te staan en zo doe je dat met alle mails die je wilt verwijderen en dan op verwijderen klikken.
capthavoc
9 jaar geleden
ligt er aan welk programma je gebruikt ?
Ritsuka
9 jaar geleden
Welke mail heb je? Gmail, Hotmail, Thunderbird, Outlook, Yahoo?
Cryofiel
9 jaar geleden
@ronron1212, ik heb nooit een vierkantje voor mijn mail staan. Ik kan daar dus ook nooit op klikken. In mijn programma (Thunderbird) werkt Control-A en dan Shift-Delete.
ronron1212
9 jaar geleden
Oke ken thunderbird niet.
Cryofiel
9 jaar geleden
Met Outlook werkt het precies zo.

Antwoorden (2)

Elk mailprogramma kan daar z'n eigen manieren voor hebben. Aangezien ik niet weet welk programma jij gebruikt, kan ik geen pasklaar antwoord geven.

Een algemeen antwoord, wat waarschijnlijk altijd wel werkt:
- Klik op de eerste mail.
- Druk de Shift-knop in en blijf hem ingedrukt houden.
- Klik nu op de laatste mail.
- Je kunt Shift nu weer loslaten.
- Alle mails vanaf de eerste tot de laatste zullen nu geselecteerd zijn.
- Klik op verwijderen, Delete of iets dergelijks.

Vaak komen de mails dan in de prullenbak terecht. Als je zeker weet dat je ze niet meer nodig hebt, kun je je prullenbak legen. Dan nemen de mailtjes geen geheugenruimte meer in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het snelst is altijd met het toetsenbord:

Let op: levensgevaarlijk is het snelst (zoals in het echte verkeer):

Lees: ALLES in postvak in DEFINITIEF VERWIJDEREN (niet over prullenbak)

Monstersnelle code hiervoor:
+ dan gevolgd door
= Select All + DELETE without trash can

Nu nuanceer ik en ik leer je 'een methode' van mailorganisatie:

Leer je mails in mappen te zetten met regels: bekende afzenders naar een aparte map verplaatsen (rechter muisknop > regel maken > naar map verplaatsen). Na een tijdje zul je op die manier enkel de spammail nog in je 'Postvak In' krijgen. Dan kun je heel snel met bovenstaande toets zeggen 'selecteer Alles' en 'verwijder definitief. Intussen leg ik wat meer uit:

Dit zijn standaard toetsen sinds Windows 3.1 maar gemakkelijk uitgelegd vanuit Excel 2.0 van toen:

CTRL = een versterkingstoets (vergroot het effect) of een functietoets
CTRL+A = All = betekent alles selecteren in de map
CTRL + pijltje dient om meerdere items "stuk per stuk" te selecteren. In uw mail bijv. mail 1 + mail 3 + mail 4 + mail 5 + mail 6 + mail 8 + mail 11 + mail 12 (dus CTRL vasthouden en met de muis elke mail aanklikken, bij fout, terug die laatste mail 'uit' klikken)
CTRL + home = helemaal naar het begin (ook in Word) versus CTRL + end = naar einde
In Windows Verkenner standaard: verslepen van map/bestand = VERPLAATSEN

Let op CTRL + bestand/map schuiven binnen Bestandsbeheer of Windows verkenner is ALTIJD kopiëren, dus niet alleen naar een andere schijf maar ook binnen dezelfde schijf (gevaarlijke functie, wie maakte het nog niet mee dat hij per ongeluk met de muis 'sleepte' op het scherm en nadien die map in zijn documenten niet meer terugvond (dat is werken zonder CTRL, muis is erg gevaarlijk soms).

SHIFT = "van tot" toets of een subfunctie van de originele toets als variant
DEL = naar prullenbak (indien op schijf waar prullenbak staat ingesteld!!!!!) dus voorlopig 'verwijderen' (absurde naam)
SHIFT+DEL = meteen definitief verwijderen (kan dan nog terug met speciale undelete software natuurlijk, doen wij al jaren zelfs na formatteren van schijven halen wij nog hele boekhoudpakketten terug of op sticks foto's die per ongeluk gewist werden, zeker als ze FAT/FAT32 geformatteerd zijn)

En dan kun je nog verder, namelijk combineren:

SHIFT-CTRL-DEL in een browser kan je history deleten zijn (bijv. ouders komen trap op en je zat net op pikante websites) maar dat is al weer afhankelijk van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je bijv mails vanaf een bepaalde lijn wil schrappen, doe je dit gecombineerd ook als volgt: Met pijltje of met muis op mail vanaf waar je wil schrappen: Dan SHIFT vasthouden om de selectie 'van/tot" aan te zetten, terwijl je die vasthoudt ook nog eens CTRL+END om naar de laatste mail te springen. Toetsen nu loslaten en dan SHIFT-DEL om die meteen te wissen (ook in verkenner kun je zo foto's die je al op een andere schijf plaatste terug wissen op je fototoestel, dikwijls zal daar echter DEL i.p.v. SHIFT-DEL al gelden ZONDER prullenbak want weinigen stellen een prullenbak in op verwisselbare of USB-schijven met alle gevolgen van dien soms dat ze per ongeluk te vroeg iets... definitiefs wissen (dan helpt terug die speciale software, die van ons vroeger heel duur in aankoop was maar nu al goedkoper bestaat op internet en ook soms al vrij goed is). Idem voor beantwoorden van mail = CTRL+R van Reply
Let op: dan verlies je de bijlage (wordt verondersteld gekend te zijn door uw afzender). Wil je ook de bijlage terug meegeven, dan kies je voor
E mail doorsturen = CTRL+F van Forward
Je bijlage blijft erbij CTRL+ is meestal mail verzenden i.p.v. op de knop te duwen. Nu in Word Perfect of Word versies (de laatste verliezen wat mogelijkheiden): CTRL+ENTER = nieuwe Bladzijde in Word zonder allemaal blanco's te moeten invoegen (waarom geeft men dat niet op school? Simpel: meester en juf kennen die commando's niet of niet meer)
SHIFT+ENTER = zalige toets, ook in Facebook zelf: Een nieuwe lijn nemen zonder je topic te verzenden, of om binnen dezelfde alineaopmaak te blijven in Word (is geen nieuwe alinea dan, maar nieuwe regel). Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je geeft veel informatie, maar het overgrote deel is geen antwoord op de vraag die gesteld werd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag was volgens mij dubbel:
1. Probleem heel veel mails, dus probleem naar 'organisatie'
2. Probleem om snel dan dagelijks je spam mails te verwijderen. Het snelst is altijd met het klavier, dacht ik. Violover, kun je scheidsrechter spelen en mij een gele of rode kaart geven indien nodig met de melding of ik korter moet antwoorden? Groetjes, +je