Wat zijn de extra kosten bij een Macbook?

Ik ben er over aan het nadenken om een MacBook te kopen, maar ik vroeg me af of je veel extra programma's moet aankopen zoals bijvoorbeeld word.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een Windows pc moet je word ook kopen een leuk detail voor een Mac is het goedkoper het is maar net wat je er mee wil doen maar standaard staan er de zelfde soort programma's op als bij Windows

Bij een mac die je tegenwoordig in de winkel koopt zit in elk geval pages Die op zich goed genoeg is als je er huis tuin en keuken mee werkt. voor je studie of werk is het echt anders zonder office. je kan wel office 365 er bij nemen maar hou er rekening mee dat dat tegenwoordig een abbonement is en je altijd een internet verbinding nodig hebt Dus het is waarschijnlijk beter dat je een office pakket kan kopen dat ook offline te gebruiken is. met een mac moet je toch wel rekening houden met 2 programma's die je er echt bij nodig hebt zeker als je met windows er naast moet werken dat is inderdaad dus office en wat je ook echt nodig het is ntfs for mac Als je redelijk vaak bestanden op windows machine wilt uitwisselen Het is voor iemand als mij een bijna onvermijdelijk aankoop Een gratis alternatief is hier eigenlijk niet voor te vinden het is wel een programma dat je echt nodig hebt wil je de data overdracht tussen windows en mac pc zonder frustratie wilt laten verlopen. Een groot voordeel is wel dat je geen virus gedoe hebt met een mac en dus een vrij gemakkelijk gebruikers ervaring zal hebben. Een mac is gewoon duur en de software is duurder dan windows maar als je niet meer wilt dan internettten, word en muziek youtube etc dan kom je een heel eind. als je bijvoorbeeld een macbook air wilt kopen let er dan op hoeveel je vraag van je systeem eisen op het gebeid van RAM en videokaart want bij meerdere modellen laptops van mac kan je wel een keuze maken als je hem nieuw koopt voor zeg maar 4 of 8 gig maar eenmaal gekozen kan je er later niet meer bij zetten de geheugen bankjes op en mac zijn niet uitbreidbaar ook heeft mac mijns inziens nogal exotic videopoorten zodat het niet gemakkelijk is deze aan te sluiten op bijv beamers zonder een in mijn ogen vreselijk dure adaptor kabel eenmaal een model gekozen wees er dan zeker van dat je er jaren meer vooruit kan Dat is bij windows wel iets makkelijk maar daar moet je echt meer rekening houden met taken als virus scanner en malware scannen etc kortom als je voor mac gaat moet je bijna wel office er bij kopen en die ntfs for mac maar voor de rest is een mac een prima gebruikservaring als je dus daar flink in wilt investeren. Bij windows kan je dit bedrag iets meer uitspreiden over tijd.

Bronnen:
http://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100