Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een film downloaden als ik het origineel al in bezit hebt?

Ik heb in een Indiase buurt in Londen een film gekocht, het is een originele kopie. Maar in Nederland zijn Indiase films alleen in het illegale circuit verkrijgbaar. Zou ik de film dan toch mogen downloaden als ik de originele Blu-ray al thuis in mijn bezit hebt?

Blu-ray naar DVD converteren is uren werk, en daar heb ik geen tijd voor...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tot voor kort was downloaden toegestaan in Nederland. Dat het uit illegale bron was, dat was niet relevant. Dit kwam voort uit het recht een veiligheidskopie te maken voor eigen gebruik.

Inmiddels is er Europese wetgeving die het downloaden uit illegale bron verbied. De Nederlandse wetgeving is daar nog niet specifiek op aangepast, maar omdat de Europese boven de Nederlandse wet staat is deze wel al geldig.

Je mag dus NIET een film downloaden uit illegale bron. Ook niet als je de film zelf al legaal hebt (tenzij je zelf de auteursrechten bezit, uiteraard)

Wat wel mag is zelf een kopie van je originele film maken. Dat is ook de reden dat we nog steeds een thuiskopieheffing op lege media betalen.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding