Is mijn computer nog in goede conditie?

Hoi,

Mijn computer is op dit moment trager aan het worden. Vooral het opstarten van programma's zoals iTunes gaat niet meer snel. De pc heeft kort de volgende specificaties:

Werkgeheugen: 4096 MB DDR2 DualChannel
Harde schijf: 640 GB SATA 7200 rpm
CPU: Intel Core 2 Quad Processor Q8200 (2.33 GHZ

Is deze pc nog in goede conditie?
Zo niet, wat kan ik het beste vervangen zodat de computer sneller wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou een SSD aan kunnen schaffen en opnieuw Windows kunnen installeren. Het herinstalleren zal er sowieso voor zorgen dat een systeem weer wat vlotter is. Een SSD kan je als je later besluit een nieuwe PC te kopen gewoon weer omzetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad een goede upgrade. Een 60GB of 120 GB kost niet echt veel en doet wonderen met een oude PC. Hier zet je dan je Windows en belangrijke programma's op en de rest van je data, films/documenten/series/foto's zet je op je huidige 640GB HDD. Zo blijf je ruimte houden. De processor begint al behoorlijk oud te worden. Die zal nu misschien nog voldoende zijn voor het werk wat jij er mee doet maar dit zal niet heel lang meer zo blijven.

Antwoorden (1)

Al eens gedefragmenteerd? Hoe ouder een computer wordt hoe trager het wordt. Ook als je veel geinstalleerd hebt en weer verwijderd. Daarnaast zou je ook eens moeten kijken welke programma's mee opstarten bij het opstarten van je computer. Hiervoor zou je bij Ccleaner kunnen gebruiken onder het tabblad gereedschap, opstarten. Hier kun je de programma's in of uitschakelen.

Daarnaast zou je kunnen kijken welke services er op de achtergrond draaien. Zoeken via Start, dan zoeken op services en kijken welke services je kunt uitschakelen. Bijvoorbeeld windows defender kun je zo uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CCleaner is een goed idee, maar scan hiermee vooral ook even het register op problemen. Doet soms wonderen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Ccleaner kun je ook programma's die bij het opstarten gaan lopen uitschakelen en ook add-ons uit je browser uitzetten.