Hoe verbind ik mijn 2e router?

Ik heb thuis boven op mijn slaapkamer (zolder) geen wifi.
En ik wou eigenlijk boven op mijn kamer op mijn mobiel gewoon internet hebben.

Beneden in de stroomkast heb ik een Technicolor TG789vn van de Tele2 gekregen en boven wil ik Huawei HG655d hebben aanstaan (dit is een router die ik nog had).

Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik deze 2 routers met elkaar moet verbinden, want ik heb serieus 1 week lopen prutsen en zoeken naar antwoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De simpelste methode is dat je de netwerk kabel in je 2de router niet in de standaard I/O poort steekt maar in willekeurig elke andere poort dat werkt meestal gewoon prima
Meestal hoeft je dan verder niet wat te doen aan de instellingen van de router
moet je toch gebruik maken van de eerst poort dan is het inderdaad nodig om de dhcp server uit te zetten.
capthavoc
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tenzij je Huawei router Dual band heeft ( 2,4 ghz en 5,0 ghz) is het niet mogelijk om deze via wifi met elkaar te verbinden. Heb je ergens boven een RJ-45 aansluiting (ethernet)? Als je de router daar op aansluit zou het gewoon moeten werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn 2e router heeft geen RJ-45 poort. zoek naar de afbeeldingen op google, please voordat je iets zegt. de namen van de routers zijn boven in mijn verhaal.
Reddie
9 jaar geleden
@noorderlicht , JIJ hebt een probleem wat JIJ moet oplossen.
Of waarvoor JIJ de nodige informatie moet verschaffen.
Wij zijn jouw slaafjes niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel gewoon mogelijk hoor, gewoon third-party firmware d'r op zetten.
Belangrijk is dat je Huawei niet in default bridged mode staat maar in router mode, check tevens(belangrijk) of je DHCP serveruitgezet is op dit modem, het IP moet van je eerste router komen want 2x een DHCP server in je netwerk wordt een rommeltje.
Reserveer een IP op je eerste router, of plan een vast IP via DHCP in je configuratie voor je tweede router. Als je separaat een DNS in moet stellen, stel daar dan het IP van je eerste router in i.p.v. het IP van je DNS van de provider. En volgens mij is het dan een kwestie van LAN poort 1e router -> WAN poort 2e router....

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja, het bovenstaande verhaal gaat er wel van uit dat je bekabeld bent boven.... Als je de wifi-wolk wilt vergroten met deze chinees dan moet ik je teleurstellen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn 2e router heeft geen WAN poort. zoek naar de afbeeldingen op google, please voordat je iets zegt. de namen van de routers zijn boven in mijn verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp je niet sorry. maar mijn 2e router heeft geen WAN poort. Ik heb wel boven in mijn kamer een LAN kabel, ja.
Reddie
9 jaar geleden
@noorderlicht , JIJ hebt een probleem wat JIJ moet oplossen.
Of waarvoor JIJ de nodige informatie moet verschaffen.
Wij zijn jouw slaafjes niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, dan steek je 'm in de 1e LAN poort... WAN is je ADSL btw..het is niet eens een echte router maar een MODEM...dus please voordat je iets vraagt.... zorg dat je informatie klopt. Een router heeft een WAN poort op RJ45, bij jou is dat een RJ11....