Wat is geavanceerde website data?

Ik heb een iPhone en bij geavanceerd website data staan sites waar ik helemaal niet op heb gekeken. bij mijn geschiedenis staan echter wel de sites waar ik daadwerkelijk op heb gekeken. Weet iemand hoe het kan dat daar sites staan waarop ik helemaal niet heb gekeken? en wat houd dat geavanceerd dan precies in

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (2)

Die sites kijken met jou mee en analyseren je surf gedrag. Een van de technieken is het aanbieden van cookies, kleine tekstbestanden, maar er zijn veel meer technieken waarmee ze je surfgedrag in kaart kunnen brengen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Bij het openen van bijv. Nu.nl wordt er info gestuurd naar een 20 tal trackers. Maar er wordt ook data op je telefoon geplaatst door deze trackers om je makkelijk te kunnen volgen als je andere websites bezoekt. Dat is best zorgelijk. Het af en toe weghalen van die geavanceerde data kan in ieder geval geen kwaad en maakt her adverteerders iets moeilijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! Dus als ik het goed begrijp klopt het dat ik dus dat ik deze sites niet per se heb bezocht. Maar mischien eerder in het verleden wel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het klopt dat je die sites niet zelf hebt bezocht. Als je op nu.nl bladert, staan er verborgen code die vanaf een andere website tijdelijk gegevens opslaat. Met als doel jouw surfgedrag in kaart te brengen om gericht te kunnen adverteren. Die 'andere website' komt dan niet in je bladergeschiedenis, maar wel onder 'geavanceerde websites' te staan. Dit geeft je de mogelijkhed om dit te controleren.
Sommige websiets kunnen automatisch advertenties genereren, die komen dan ook bij de cookies en geschiedenis en websitedata. Dat geldt ook voor apps die je hebt en die gebruik maken van internet. Ook popups kunnen links achter laten In de website data tref je alle sites aan die met je iPhone bezocht zijn, in de geschiedenis en bij de cookies slechts een deel. Als je iCloud gebruikt, of gegevens van een eerdere iPhone hebt overgezet, komen de links ook terug bij de webside data.
Je kunt ze overigens ook gewoon verwijderen. Net als bij cookies kan het zijn dat je handige dingen, automatische log ins bijvoorbeeld, ook verwijderd.