Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Asus laptop blijft hangen op afsluiten, hoe los ik dit op?

Als ik mijn laptop wil opstarten sluit hij automatisch af en blijft hangen op afsluiten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is goed mogelijk dat Windows het wisselbestand opschoont als Windows afgesloten wordt. Dat opschonen van het wisselbestand kost de nodige tijd en kun je uitschakelen. Start de Register-editor van Windows door naar Start, Uitvoerente gaan en regedit in te voeren. Klik op OK en navigeer aan de linkerkant van het scherm naar de subsleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management. Kijk dan naar de rechterkant van het scherm en klik met rechts op ClearPageFileAtShutdown en kies voor Wijzigen. Zie je onder 'Waardegegevens' een 1 of een 0 staan? Als je een 0 ziet staan, mag je het zo laten, maar als je een 1 ziet staan moet je daar een 0 van maken. Klik op OK om te bevestigen en start de computer opnieuw op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pagefile kan één van de oorzaken zijn, echter zijn er meer oorzaken te noemen zoals software problemen / driver problemen / harddisk problemen / problemen met processen / niet uitgevoerde updates /

Het is een te generiek probleem om hier een passend antwoord op te geven. Kijk even op de URL daar worden bovengenoemde problemen behandeld met een passende oplossing / tip .

http://www.makeuseof.com/tag/windows-taking-forever-shut-try/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding