Zijn er tablets die niet vast lopen?

Ik heb een tablet (Point of view) en die loopt zeer dikwijls vast. Je kan dan niks meer doen. Ik ben het dan eens gaan vragen aan de verkoper, maar die beweerde dat dit eigen is aan tablets en dat je hem dan gewoon naar de fabrieksinstellingen moet terug zetten. Dit doe ik dan, maar dit helpt niet voor lang. Je zou bij wijze van spreken ieder uur moeten terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Het is ook moeilijk en soms onmogelijk om ergens anders in te loggen op het internet. En dit heb je wel nodig als je eens wil skypen. Zijn er tablets die dit probleem niet hebben en welke zijn dit dan?
Het liefst één met een stevige aan-uit knop, want mijn eerste tablet had er één van slechte kwaliteit. Deed iedere keer mijn best om er niet op te duwen, maar na iedere keer moest je een beetje harder erop drukken om hem aan te krijgen, tot uiteindelijk de knop er te diep in zat ,dat je hem niet meer kon aan zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn Acer loopt (vrijwel) nooit vast
Ritsuka
9 jaar geleden
mijn iPad loopt bijna nooit vast, alleen soms bij een app die slecht in elkaar is gezet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het verschil tussen een a merk en b merk goedkope tablets is vaak weg gegooid geld koop liever een iPad of een goede Samsung daar heb je meer plezier van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. De consumentenbond heeft laatst een vergelijking gedaan van verschillende tablets. Daar kwam uit dat als je je tablet alleen voor browsen op internet gebruikt vrijwel iedere tablet geschikt is. Als je ook maar iets meer dan dat wil (zelfs een spelletje op internet) is er een groot verschil tussen de merken. Beste is ook hier weer iets meer uit te geven en een Galaxy-tab of een iPad te kopen. En dan is het de keuze of je Android of iOS (Apple) wil als besturingssysteem. Beide zijn zonder meer goed te noemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb als voorkeur de iPad, omdat de galaxy tab niet een speciale knop heeft voor het homescreen. (Ja er zijn galaxy tabs die dat well hebben maar de 3 i.i.v. niet.) soms zit je dan met je vinger op het scherm en dan valt je scherm weg. De iPad heeft volgens mij ook meer Gb geheugen. Dat weet ik echter niet zeker

Antwoorden (3)

Die zijn er ongetwijfeld, maar het ligt er ook een beetje aan wat je van het dingetje vraagt. Het is een computer, en als computers teveel te doen krijgen in weinig tijd, willen ze nog wel eens heftig in de war raken. Niet zo snel als Windows, maar toch.
Het beste is niet teveel applicaties tegelijk laten lopen. Kijk ook met een goed opruimprogrammaatje - zoals CleanMaster- voor jouw oninteressante achtergrondprocessen kunt uitzetten of zelfs applicaties verwijderen die erg veel van je processor vragen. Grote spellen zijn berucht om dat soort fratsen. De genoemde app heeft ook een prachtig ingebouwd tooltje om tussendoor steeds je cache te verschonen.

Zelf heb ik een inmiddels bijna antieke Samsung Galaxy 2, maar die is in anderhalf jaar buitengewoon intensief gebruik misschien vijf keer blijven hangen, en altijd met het zelfde spelletje. Een frisse herstart (zonder ook maar fabrieksinstellingen te overwegen trouwens) lost het probleem weer voor lange tijd op. Daar zit natuurlijk wel een verschilletje tussen en tablet van een gerenommeerd merk of een zogenaamde ' low budget-tablet' als de Point of View. Alle waar naar zijn geld, zogezegd. En Apple schijnt nog weer minder problemen te hebben dan Android, maar die is dan ook echt een flinke klasse duurder.

Skypen is voor een tabletje trouwens best wel een flinke 'opdracht' Als hij daarbij elke keer vastloopt, moet je je misschien afvragen of je dat wel met dat apparaatje moet willen. Zeker de nogal trage en vaak uitgeklede openbare WiFi's zijn op geen enkele manier te vergelijken met een goede internetverbinding thuis, en een foto laden is dan voor je tablet al een schier onmogelijke opdracht, laat staan bewegend beeld. Inloggen op een wifi bij iemand anders thuis echter mag in de regel geen problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+ voor de uitleg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel interessante uitleg, bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een Ipad maar zo heel af en toe loopt deze ook vast. Dit ligt dan vooral aan de app en niet zozeer aan de tablet. Vaak is het na een update van de app het probleem verholpen (de marktplaats app had dit in het begin)
Heb het apparaat al vier jaar de vastlopers zijn op twee handen te tellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een tablet wil die niet vastloopt moet je een ipad kopen
De iPad air! Echt, Hij is super snel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is weer appels met peren vergelijken. Koop je bijvoorbeeld een Samsung die in dezelfde prijsklasse als een iPad ligt, heb je ook net zo min problemen. Koop je een tablet van 60 Euro en gaat die met een iPad van pakweg 400 Euro vergelijken, vraag ik me af waar je mee bezig bent. Dan kun je ook een volkswagen met een mercedes vergelijken. Ze rijden allebei, maar ik denk dat je in een mercedes toch andere kwaliteiten vindt.
Bij een tablet moet je ook kijken naar het ingebouwde geheugen, de processorsnelheid, de software, je apps, de grafische kaart, het oplossend vermogen, de aansluitmogelijkheden enz. Als die in orde zijn, heb je weinig problemen. Koop je een tablet met slechts 512 mb geheugen, moet je je niet verwonderen dat dat apparaat niet veel kan. Het is dan niet per se slecht. Je kunt er mee internetten, muziek luisteren, eventueel films kijken, e-boeken lezen enz. Maar vergeet het maar om ingewikkelde of soms zelfs simpele spellen te spelen, die iets meer geheugen vragen. Dat is op een tablet, net zo goed als op een pc zo.
Koop je een Samsung, heb je een net zo'n goed apparaat als een iPad.
Voor mij zit het verschil ook in de variatie van keuze. Bij het Android systeem kun je tussen verschillende merken en prijsklassen kiezen. Bij iOS alleen maar Apple (daarbij wil ik geen afbreuk doen op Apple, het is alleen maar een eigenzinnig eenzijdig systeem).