Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn eigen Usenet server maken?

Hey!
Ik zag al een andere vraag die hierover ging, alleen dat was niet genoeg. Ik zou graag weten hoe ik mijn eigen Usenet server maak. Zoals: een paar GB met dat ik er zelf mijn eigen bestanden op kan zetten. Weet iemand hoe dit moet? Het liefst dat ik flink wat retentie heb, waardoor mijn geposte (bijvoorbeeld) boeken wat langer erop staan. Maar hoeft niet per se als dat teveel vereist.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
881
gvrox
9 jaar geleden
Waarom wil je er een usenet server van maken, je kunt je boeken dan toch ook als downloads op een website aanbieden ? Zoveel boeken zul je ook weer niet geschreven hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nope, Usenet, waardoor de Retentie zeg maar hoog is. Alleen voor mijzelf...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
alt.binaries.mijneigen snap je?
gvrox
9 jaar geleden
Bedoel je dan niet dat je een eigen newsgroup aan wil maken, en niet je eigen server ?
gvrox
9 jaar geleden
Misschien helpt het als je aangeeft wat je uiteindelijke doel is. Als je bestanden aanbiedt via je website dan heb je al "oneindige" retentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel mijn eigen newsserver, ja.
gvrox
9 jaar geleden
Maar *waarom* je eigen newsserver ? Op welke manier is dit beter dan de alternatieven ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Installeer ubuntu, en doe dan :

sudo apt-get install snntpd

Lees dan de manual pagina, zie http://manpages.ubuntu.com/manpages/gutsy/man8/snntpd.8.html

Door een directory aan te maken in /var/spool/sn met de naam van de eigen newsgroup, creeer je deze group.
(Lees meer...)
gvrox
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding