Hoe kan ik optie "slaapstand" inschakelen in widows vista?

Toegevoegd na 1 uur:
ik wil een taak inplanen zodat coputer in bepalde tijd (bv 1:00 s nacht's)in slaapstand word gezet,
dat mislukt iedere keer ,dus heb ik opdrachtprompt getest en hij geeft aan:(zie afbeelding)

Picture for question
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Help dit? http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/19508/~/de-slaapstand-of-sluimerstand-uitschakelen
koraal19
9 jaar geleden
@nero2,
De link is om tijd te in stelen,Bij energiebeheer in mij PC staat dat in gesteld voor twee uur,
Maar als ik opdrachrprmpt test geeft hij aan dat:
de optie slaapstand is niet ingeschakeld voor dit systeem,u dient de optie slaapstan in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan een scrip schrijven om je computer op een bepaald tijdstip in slaap te doen vallen. Ik zoek eventjes door.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar staat de slaapstand van je computer uit. Om het weer aan te zetten kun je bij de geavanceerde instellingen van de energiebeheer om weer in de standaardinstellingen te zetten. Laat het mij weten of de standaardinstellingen werken. Ga naar de adres: Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken
Dan op "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen" klikken.
En dan op "Standaardinstellingen voor schema gebruiken." klikken.
koraal19
9 jaar geleden
@fugo,
nieuw taak plannen was al geprobeerd,opdrachtprompt ging half seconden open maar de taak werd niet uitgevoerd,ik heb dat getest en most de optie slaapstand inschakelen.
ik heb geavanceerde instellingen van de energiebeheer om standaardinstellingen gezet,dan komt het op 30 minuten Staan en weer opdracht prompt getest maar computer gaat niet in slaapstand!
verder "'Configuratiescherm\Hardware en geluiden"'
bij mij staat dat los van elkaar maar dan energiebeheer daar zie ik geen ''Instellingen voor beheerschema bewerken''
ik heb vista homebasick.
koraal19
9 jaar geleden
@nero2,
ik had al via deze link :
http://www.instructables.com/id/Shutdown-restart-or-hibernate-your-computer-on-a/
geprobeerd maar de taak werd niet uitgevoerd,toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je al de prompt opdracht geprobeerd: "powercfg -h on"? Zo niet, wellicht kun je de oorzaak met de Schijfopruiming vinden, daar zou je de optie "Sluimerstand bestanden opruimen" vinden en aanvinken, daarmee kun je het bestand hiberfil.sys uit je harde schijf verwijderen. Dat sys-bestand kan de sluimerstand namelijk uitzetten. Bron: http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/sluimerstand_werkt_niet_meer_hibernate.html
koraal19
9 jaar geleden
@fugo,inderdaad ("powercfg -h on"')dit is antwoord op mijn vraag
ik heb dat gedaan en mijn taak gepland en nu word de taak uitgevoerd,maar de oorzaak kan zijn dat ik tijdens schijfopruiming Sluimerstand bestanden heb opgeruimd dat had niet gemogen dus dat vinkje most worden weg gehaald zodat "hiberfil.sys''blijven bestand.
zou je jouw laatste reactie in jouw antwoord toevoegen dan kan ik het als beste antwoord markeren en heel veel bedankt+++
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn dat ik je kan helpen. Ik heb het net bij mijn antwoord toegevoegd.

Het beste antwoord

Wil je je energie-instellingen beheren voor automatische slaapstand?

Zo ja, ga dan naar de configuratiescherm, open Energiebeheer (die vind je onder Hardware en geluiden bij de categorie).
Klik op een link "De schema-instellingen wijzigen".
Nu ben jij bij de "Instellingen voor beheerschema bewerken", waarin je kunt instellen wanneer het beeldscherm uitgeschakeld wordt en wanneer de computer in slaapstand gezet wordt.

Adres: Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken

Anders handmatig: Op de gele knop in de startmenu (naast de rode knop) klikken om Vista in slaapstand te zetten.

Toegevoegd na 52 minuten:
Voor een taakplanning slaapstand kun je een Taakplanner van Windows gebruiken. Deze bestand zit in Startmenu > Alle programma's > Bureau-Accessoires > Systeemwerkset

Open Taakplanner
Klik op Actie in de menubalk.
En dan "Taak maken" klikken.
Je bent nu in de tab Algemeen, geef hierin een naam voor deze taak.
Ga naar de tab Triggers en dan op "Nieuw" klikken voor de taak in te stellen wanneer het gaat starten. Na het instellen, klik op OK.
Daarna bij de tab Acties en dan op "Nieuw"klikken voor Programma starten in te stellen.
Hierin kun je bij Programma/script intypen:
"C:\Windows\System32\shutdown.exe"
Daarna bij de parameters toevoegen intypen: "/h"
Dat parameter /h duidt de slaapstand aan.
Daarna kun je op de OK klikken en sluit Taak maken interface met OK.

Dan heb je een taak aangemaakt voor de slaapstand.

Toegevoegd na 22 uur:
Als de slaapstand uitgeschakeld, dan is het wellicht een oplossing:

Open een opdrachtprompt met "cmd" in de startmenu typen.
Achter de prompt kun je de volgende opdracht invoeren: "powercfg -h on"
Daarmee kun je de slaapstand weer inschakelen.

Mocht dat het toch niet werkt, wellicht kun je dan de oorzaak met de Schijfopruiming vinden, daar zou je de optie "Sluimerstand bestanden opruimen" vinden en aanvinken, daarmee kun je het bestand hiberfil.sys uit je harde schijf verwijderen. Dat sys-bestand kan de sluimerstand namelijk uitzetten.

Zie ook de bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
ik heb net uitleg toe gevoerd.

Andere antwoorden (1)

Door met de Startknop, of via Control + Alt + Delete, naar het schermpje Afsluiten te gaan. En dan de optie Slaapstand selecteren en op OK drukken.
Op mijn Windows Vista laptop staat het gewoon in de standaard programma's.
Amadea
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
(Control + Alt + Delete, naar het schermpje Afsluiten te gaan. En dan de optie Slaapstand selecteren )bij mijn PC zie ik dan geen slaaptand om te selecteren!!