mijn acer laptop (windows 8) geeft na het aanmelden alleen zwart scherm aan wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat er iets waardevols op je Computer ? Ik stel deze vraag voor mijn Antwoord, want ik heb een methode waarbij alles moet reset worden, maar dan ben je alles kwijt.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem eerst een backup van al je gegevens, dan staan die al veilig. Dat kan je doen vanaf een linux-live-distro die je op usb zet en dan kan je vanuit die linux-live-distro meteen eens scannen op malware.

Pc malwarevrij?

Probeer dan te starten in safe mode. Als dat wel lukt kan je nakijken vanuit safemode of alles in orde is met je drivers e.d. en de cli erbij halen en volgend commando uitvoeren: SFC /scannow

Als je safe mode met netwerkmogelijkheden gebruikt kan je bovendien controleren of alles wel up 2 date is. En eventueel het register eens schoonmaken om te zien of dat helpt.

Niets? Dan eens een harddisk en geheugentest om hardwareproblemen uit te sluiten.

Dan naar de WinPE omgeving en proberen windows van daaruit automatisch te laten herstellen. Werkt dat niet? Dan kan je een laatste redmiddel als systeemherstel proberen alvorens over te gaan tot een herinstallatie van windows.

Als het probleem ook blijft bestaan na een herinstallatie van windows lijkt het mij een hardwareprobleem...