Waarom maakt mijn computer een hard snel tikkend geluid?!

Mijn computer, of misschien wel mijn boxen, maken een snel tikkend geluid, heel snel. Als ik de boxen uitzet dus geen geluid kan horen is alles stil, de computerkast maakt het geluid dus niet.. ik heb al de stroom van mijn pc gehaald, de geluidsboxen aan/uit gezet, het geluid opnieuw aangesloten (stekker in/uit de pc) en nog steeds doet hij het.. als hij opstart en zodra hij bij het inlogscherm is (windows 8.1.) begint hij lawaai te maken, voor die tijd hoor je niets... hoe kan dit!?!?! Iemand???

Oh, ik heb ook een virusscan gedaan en er zijn wel een aantal dingen in quarantaine gezet maar nog steeds doet hij dit..

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en er zijn andere vragen over dit onderwerp gesteld maar niet met antwoorden waar ik iets aan heb.

Toegevoegd na 12 minuten:
Op de één of andere magische reden doet hij het nu niet meer.... wie o wie weet wat dit was? Ik heb niets speciaals gedaan, alleen mijn pc herstart (maar dit had ik daarvoor ook al enkele keren gedaan zonder succes)....

Toegevoegd na 7 uur:
Toevoeging: ik heb net de sims 3 gespeeld, hij gaf de melding dat de sims 3 niet meer werkte en afgesloten moest worden, toen kreeg ik dat geluid weer (nu dus) terwijl het eerder opgelost was....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heb je last van corrupte bestanden. Hoe je dat oplost... Hoeveel hardeschijf plaats heb je nog? Wil je er veel tijd insteken. Wat zit er zoal in quarentaine? Toch geen rootkit? Ik zou er een dualbooter van maken een nieuw besturingssyteem er op zetten en programma's herinstalleren. Als je dat wil doen zal ik eens kijken naar websites die het uitleggen. Is de computer traag? Zoek cmd en zet hem aan in administrator modus. Geef dan het commando sfc /scannow.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat fijn om toch nog een reactie te krijgen :D! Ik heb op mijn c:schijf (ssd) nog 140 GB v/d 238 GB vrij en op de D;schijf heb ik nog 2,33 TB van de 2,72 TB vrij... In de quarantaine zit voornamelijk adware. Het lullige is alleen dat ik deze pc nog maar net heb en hij ongeveer een €2.000 heeft gekost. De computer is niet traag, heel snel en alles werkt ook prima, ik heb meer het idee dat het aan de boxjes kan liggen? Of is dat niet echt een mogelijkheid? Wat is een dualbooter? Wat doet dat commando in administrator modus wat je hebt aangegeven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet noodzakelijk meer. Zolang hij maar snel genoeg is. Zoek eens apparaatbeheer op je computer. (windowsknop links onder en dan apparaatbeheer ingeven.) Zoek de driver van je boxen. zal staan bij besturing van geluid beeld en spelletjes. Heb je een CD van de driver van de boxen. Als dat zo is insteken en herinstaleren. Als dat niet zo is verwijderen windows zal na herstart downloaden.

Het beste antwoord

Hier hebben we misschien de oplossing! Is de pc nieuw? Doe windows update eens? Mogenlijk zal dit niet helpen. Ze zeggen dat de boxen geaard moeten zijn. Hiervoor lees je best het bericht op de 2 de blz van de chat na. Er staat: Je kunt je pc aarden door bijvoorbeeld een draadje te trekken naar de verwarmingsbuis en deze op de achterkant van je PC te schroeven op een kaal stukje metaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja de PC is nieuw, nog geen 3 weken oud.. Oh jee.. dat klinkt allemaal lastig.. haha.. maar ik zal het eens lezen en het laten doen door iemand anders :P. Bedankt voor je reactie,ik moet nu helaas deze vraag sluiten (6 dagen) :)!