Is Java gevaarlijk voor je PC?
Ik las op internet dat je Java beter kan verwijderen is dat ook zo? ik heb een Java bestand computer staan en ik weet niet hoe ik daar aan kom alvast bedankt voor de antwoord(en).
Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry foutje: ik Bedoel Ik heb een Java bestand op de computer
Op zich is Java dus geen 'slecht' programma .... echter ... Java is in zoverre gevaarlijk dat het nogal gevoelig is voor aanvallen van virussen die, via zwakke plekken in Java, je computer proberen binnen te dringen.
Oracle, de uitgever van Java, brengt met redelijke regelmaat, updates uit waarmee zulke zwakke plekken worden gerepareerd.
Helaas worden er iedere keer weer, net als bij andere software (denk bijvoorbeeld aan Windows zelf en bv. ook anti-virus software), nieuwe zwakke plekken ontdekt ... en vaak door de verkeerde personen (lees 'makers van virussen e.d.') Je computer heeft Java niet perse nodig om goed te kunnen werken, dus je kunt Java verwijderen.
Er zijn echter heel wat programma's en internet-websites die Java wel gebruiken.
Als je besluit Java te verwijderen, kan het dus zijn dat er programma's op je computer of een aantal websites op internet niet meer (correct) werken. Een andere oplossing is natuurlijk de programma's (en vooral Windows zelf en Java) uptodate houden en zorgen voor een goede beveiliging (d.m.v. een goed anti-malware programma) van je computer. Suk6
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.