Mijn C: is bijna vol maar mijn D: niet. Is het mogelijk om de D: laten samen te werken met mijn C: zodat alle GB van de D: naar de C: word overgezet??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan, je moet dan een backup van D: maken (als je bestanden wilt bewaren die belangrijk zijn) in schijfbeheer die D: partitie verwijderen en als dat klaar is de C: partitie vergroten.

Je kunt ook D: verkleinen totdat je genoeg GB hebt voor C: en dan C: vergroten (kost wel meer tijd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat er voor het gemak vanuit dat het een fysieke schijf is, en vergeet die aanname te melden in je antwoord? Of mis ik iets?
Als de schijven twee fysieke schijven zijn dan heb je met de link hieronder 3 methodes waarvan de laatste twee eigenlijk niet bruikbaar zijn omdat je disks eerst leeg moet hebben en de tweede helemaal niet zal werken omdat het met je bootschijf niet kan. De eerste is daarnaast niet altijd even handig en geeft ook geen directe oplossing. Maar in theorie is er een antwoord op je vraag.

http://lifehacker.com/5986883/how-to-combine-multiple-hard-drives-into-one-volume-for-cheap-high-capacity-storage

Als het 1 fysieke schijf is, dan kan je het antwoord van j4ck1th3b0x gebruiken.

Wat je ook gewoon kan doen is alle losse film/muziek/foto bestanden naar D: overgooien (knippen/plakken, niet kopiëren). En voortaan alles/meer op D; installeren*, plaatsen of downloaden.

*Ja, je kan gewoon bijna alles op je D schijf installeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
De uitleg hoe je partities moet shrinken en expanden:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/resize-a-partition-for-free-in-windows-vista/

Toegevoegd na 12 minuten:
Tip(als er veel grote mediabestanden op je C-schijf zwerven): doe een zoekfunctie op je gehele C-schijf met(na de dubbele punt kan je zo knippen en plakken en in je zoekvenster plakken):
*.* grootte:gigantisch groot

Nu vindt Windows alle grote bestanden die je vervolgens even goed moet bekijken en als het geen belangrijke bestanden zijn kan je ze zo verwijderen. Als het bestand een lege omgevouwen bladzijde is laten staan! *.ISO, *.MKV *.RAR kan je vaak verwijderen of naar D verplaatsen. Je kan ook even kijken in de map waar die bestanden staan. Misschien heb je daar nog meer rommel staan.