hoe maak ik in excel een automatisch aanvullende lijst?

stel ik wil een leden lijst maken met naam achternaam geboortedatum enz.
dat vul ik dan in op het tabblad inschrijfformulier als je dat dan hebt gedaan kun je een knop maken met verwerken zodat de gegevens door worden gevoerd naar tabblad ledenlijst. nu is dus de vraag: hoe doe ik dit?

Toegevoegd na 1 dag:
zou je ook een voorbeeld kunnen geven wat er dan in de marco zou moeten staan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wil je het speciaal op deze manier doen met twee tabbladen?

Antwoorden (2)

je kunt dit het beste via een visual basic script doen, in onderstaande link staat een voorbeeld hoe je dit kunt doen.

mvg

RJ

Toegevoegd na 1 dag:
Hoi,

Ik heb even snel een excel sheet gemaakt waarin op sheet 1 je de gegevens kunt invullen, als je dan op de knop drukt dan vult hij op sheet 2 de lijst.

via de link kun je de excelsheet ophalen, ik heb hem in een engelse versie van excel 2013 gemaakt.

mvg

RJ

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7079279/adres%20lijst%20in%20excel.xlsm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De link is niet meer werkend. Kan deze opnieuw geplaatst worden?
Ik maak uit je vraag op dat je op het ene tabblad zelf een invulformulier voor de gegevens hebt gemaakt en dat je de ingevulde gegevens op een tweede tabblad aan een lijst wilt toevoegen.

Zoals al geantwoord: Wanneer je het absolut op die manier wilt doen, zul je iets met vb-script of macro's moeten doen.

Wanneer het tabblad met het formulier geen vereiste is, maar je alleen een makkelijker manier wilt om de gegevens te kunnen invoeren, dan heeft Excel daar zelf een fuctionaliteit voor: het gegevensformulier. Je kunt in een lijst gaan staan en dan de knop voor het formulier aanklikken. Er verschijnt een basic formulier met gegevens van de rij waar je in stond. Er zijn knoppen om gegevns toe te voegen, door de gegevens te bladeren en te zoeken.

In de Office help staat uitgelegd hoe je de knop voor het gegevensformulier aan de Werkbalk Snelle toegang' kunt toevoegen. Deze link is voor Excel 2013. Wanneer je met een andere versie werkt, kun je in de help van Excel zoeken naar 'gegevnsformulier'.