Is een systeemherstel betrouwbaar?

Ik weet niet wát ik gedaan heb maar mijn afbeeldingen staan op een andere locatie en ik wil ze weg. Maar dat doet er niet toe, ik wil dus een systeemherstel doen. Maar is dat betrouwbaar?(ik heb een keer van iemand gehoord dat je je pc echt niet uit mag zetten enz.) ik heb een Windows 8.1 Pro pc, i7 Processor en het was eerst een Windows 7 pc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het herstelt niet je persoonlijke bestanden, alleen instellingen, software en Windows-bestanden.

Het beste antwoord

Nee,

Een systeemherstel moet je alleen proberen als je al een aantal andere zaken hebt geprobeerd en je ten einde raad bent. In zo'n situatie kan je voor je windows gaat herinstalleren altijd nog eens een systeemherstel proberen.

Een systeemherstel kan namelijk ook uit zichzelf misgaan.

Ik heb ooit een systeemherstel moeten uitvoeren. Aan het eind melde windows doodleuk: "systeemherstel mislukt" en na opnieuw opstarten kon windows niet meer laden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, een systeemherstel is betrouwbaar (waarom zou dat niet zo zijn?). Het herstelt de instellingen van een eerder gemaakte back up. Natuurlijk is het logisch dat als systeemherstel bezig is, je de computer niet uit mag zettten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik bedoel: ik weet niet zeker wanneer en hoe je een herstelpunt maakt of zoiets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk bedoel ik: Maakt je pc automatisch een systeemherstelpunt als je hem opstart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, alleen bij updates of bij installatie van sommige programma's.